هدف علوم پزشکی به حداقل رساندن سفرهای نوروزی برای پیشگیری از کرونا است

میرجلیلی با اشاره اهمیت توجه به اوج نگرفتن مجدد کرونا و رونق گردشگری گفت: هدف علوم پزشکی به حداقل رساندن سفرهای نوروزی برای پیشگیری از کرونا و تعطیلی کامل مجدد این صنف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا میرجلیلی» در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به آمار ابتلای کرونا در استان یزد گفت: ما جزو استان‌هایی هستیم که تاکنون توانستیم کرونا را نسبتا مدیریت کنیم و اگر در ایام نوروز، پروتکل‌ها را رعایت نکنیم و سفرها به صورت آزاد انجام شود و دید و بازدیدها و مراسمات را انجام دهیم، مطمئنا فروردین و اردیبهشت پیک بیماری خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم که سفر تا جایی که امکان‌پذیر است نداشته باشند و ضمن کم کردن دید و بازدیدها، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: تاکنون، از ۷۹۵ هزار و ۵۷۲ نفر در استان نمونه گیری کووید ۱۹ انجام شده که ۳۰ هزار و ۹۲۶ مورد از آنها مثبت بوده است.

میرجلیلی عنوان کرد: در طول یک سال گذشته همچنین هزار و ۵۱۴ نفر فوت شدند که یک نفر از آنها مبتلا به ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی بوده است.

وی افزود:‌متاسفانه با توجه به افزایش رفتار و آمدها و این که پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد و حتی بعضا ۴۰ درصد در استان رسیده، پیش بینی می شود که احتمالا در فروردین و اردبیهشت ماه سال آینده مجددا شاهد رنج مردم از سختی های کرونا باشیم.

وی در مورد روند واکسیناسیون کرونا در استان گفت: واکسیناسیون با توجه به تحریم ها با تاخیر در حوزه کادر درمان آغاز و در ادامه گروه‌های سالمندان و جانبازان آسایشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفتند و در ادامه نیز اواسط فرودین ماه واکسیناسیون گروههای پرخطر دیگر آغاز می‌شود ولی رعایت موازین بهداشتی باید حتمأ حتی پس از واکسیناسیون مورد اهتمام مردم باشد.

میرجلیلی در مورد گلایه‌های بخش گردشگری استان از تصمیمات ستاد کرونا نیز اظهار کرد: گردشگری از بخش های پرآسیب در جریان شیوع کرونا بوده ولی برای این که همچنان یزد، استانی گردشگرپذیر بماند، رعایت پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد و هدف علوم پزشکی نیز به حداقل رساندن سفرهای نوروزی است تا پس از تعطیلات به دلیل اوج گرفتن بیماری مجددا تعطیلی گردشگری استان را شاهد نباشیم.

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست گفت: از ابتدای هفته ۱۰ درصد ورودی‌های بیمارستان افزایش یافته است و در صورت ادامه این روند در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰، شاهد موج جدید کرونا در استان یزد خواهیم بود.

سلمانی بیان کرد: متأسفانه با کاهش آمار بستری‌های کرونایی و فروکش کردن تب داغ کرونا، شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان یزد هستیم به طوری که استفاده از ماسک از ۸۲ درصد در موج پاییز به ۶۲ درصد و فاصله گذاری اجتماعی از ۸۳ درصد در موج پاییز به ۴۸ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به نقش مدافعان سلامت در پاسداری و صیانت از سلامت هموطنان بیان کرد: تاکنون هزار و ۱۸۳ نفر از نیروهای درمانی شاغل در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان و ۴۸۵ نفر از نیروهای بهداشتی در استان در دام ویروس کرونا اسیر شدند و متأسفانه ۴ نفر از این افراد در راه صیانت از سلامت جامعه به خیل شهدای مدافع سلامت ملحق شدند.

 

 

کد خبر 1038496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha