شوراهای توسعه قرآنی در گیلان تشکیل می شود

فاضلی از تشکیل شوراهای قرآنی در گیلان در قالب سند توسعه فرهنگ قرآنی استان خبر داد و گفت: استان گیلان در تدوین برش استانی سند ملی توسعه فرهنگ قرآنی پیشتاز بوده است.

یه گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه،۲۷ اسفند) در جلسه شورای فرهنگ عمومی در مصلای امام خمینی(ره) رشت با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک ولادت امام حسین(ع) گفت: بسیاری از مفاهیم چون امر به معروف و نهی از منکر با وجود این بزرگوار احیا شده و همین روز مزین به روز پاسدار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در چنین روز بزرگی افزود: باید سیره اهل بیت (ع) به ویژه سید الشهدا(ع) را در جامعه ترویج داده و از این بزرگواران الگوبرداری کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت تدوین برش استانی سند توسعه فرهنگ قرآنی از تصویب این سند در گیلان خبر داد و اظهار داشت: این سند زمینه ساز یکپارچه سازی فعالیت های قرآنی و افزایش بهره وری است.

 

فاضلی این سند را مبنای فعالیت های قرآنی استان دانست و تاکید کرد: همه دستگاه ها برنامه های قرآنی خود را بر مبنای منشور فرهنگ قرآنی استان و برای تحقق راهبردها و سیاست های آن هماهنگ و برنامه‌ریزی کنند.

 

وی از تشکیل شوراهای قرآنی در استان در قالب سند توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد و بیان کرد: استان گیلان در تدوین سند توسعه فرهنگ قرآنی پیشتاز بوده است.

 

فاضلی با بیان اینکه این سند متشکل از سه کار گروه تخصصی است تصریح کرد: کارگروه  هماهنگی و آموزش عمومی قرآنی به ریاست آموزش و پرورش، کار گروه هماهنگی پژوهش و آموزش عالی قرآنی با ریاست دانشگاه  گیلان و کارگروه هماهنگی فعالیت های ترویجی و تبلیغی قرآنی به ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارگروه های مذکور است.

 

وی با بیان اینکه با ابلاغ سند به دستگاه ها، اقدامات باید دقیق گزارش دهی شود تاکید کرد: تخصیص اعتبارات منوط به ابلاغ سند فرهنگ قرآنی استان و اقدامات متناسب با آن است تا فعالیت های قرآنی ساماندهی و موجب نظم دهی امور گردد.

 

فاضلی در ادامه به کنگره میرزا کوچک جنگلی اشاره و بیان کرد: بی شک یکی از رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی در تاریخ معاصر ایران، شکل گیری نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک جنگلی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب: "ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در محدوده گیلان ایجاد کرد."

 

وی با بیان اینکه میرزا با سه حکومت مرکزی، روس و انگلیس مقابله کرد اذعان کرد: این نهضت دارای رهبری روحانی بود که حفظ ارزش های اسلامی، حفظ کرامت انسانی، اخراج بیگانگان از کشور و رفع استبداد و رفع تبعیض در راس این نهضت بوده است.

 

فاضلی خواستار اهدای احکام دبیران این کنگره از سوی استاندار شد و گفت: در هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متفکران و اندیشمندانی که با نهضت جنگل مرتبط هستند را شناسایی و برای حضور در همایش دعوت خواهیم کرد.

 

فاضلی خواستار ثبت بودجه همایش از سوی استاندار در بودجه ۱۴۰۰ شد و بیان کرد: این کنگره آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، بررسی اقدامات سند راهبردی فعالیت های قرآنی و اهدای احکام کارگروه های سه گانه و هماهنگی کنگره بین المللی یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک خان جنگلی از دستورات  آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری بود.

کد خبر 1038546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha