انقلاب اسلامی با تواصی به صبر، حق و استقامت به پیروزی دست یافت

صدرالحسینی با تصریح بر اینکه در جای جای انقلاب اسلامی تواصی به صبر و حق را کاملاً مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: اگر این دو عنصر و مولفه اصلی نبودند، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی آثار تواصی به صبر و استقامت در موفقیت و پیروزی ملت ایران و با حضور علی فیض الهی کارشناس مسائل سیاسی و دکتر سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی به روی آنتن رفت.

علی فیض الهی با بیان اینکه «صبر» علاوه بر اینکه یک مولفه دینی محسوب می‌شود، در حوزه مسائل جاری زندگی، سیاسی و روابط بین الملل نیز قشنگ تعیین کننده‌ای دارد، گفت: با واقعیت‌هایی در حوزه سیاسی و بین الملل روبرو هستیم که امکان حل کردن و یا عبور سریع آن‌ها را نداریم و برای رفع آن نیاز است از عنصر صبر استفاده کنیم.

وی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر یک تاریخ پر افتخاری از شیعه و در رأس آن عدالت دوستی بوده است، اظهار کرد: عدالت علوی و قیام حسینی دو محور شیعه هستند که انقلاب اسلامی بر این دو بنیاد استوار شد. این مفاهیم ارزشمند بر پایه ایستادگی و صبر در مسیر الهی شکل گرفته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و عنوان کرد: با فرهنگ برآمده از انقلاب اسلامی توانستیم پیچ و خم‌های بسیار بزرگ و عظیم و خطرناک در چهل سال گذشته را پشت سر بگذاریم درحالی‌ که یکی از این ماجراها برای از بین بردن کشورهای بزرگ کافی است. همه این چالش‌ها و خطرات را با استقامت و صبر در بنیان‌های نظری رهبران انقلاب و مردم پشت سر گذاشتیم.

وی نقش رهبران در اثربخشی صبر و استقامت ملت‌ها را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: 50 سال پیش ملت فلسطین همین رویکرد امروز را داشت اما کسانی که رهبری ملت فلسطین را بر عهده داشتند صبر و استقامت نداشتند و در نتیجه پیشروی دشمنان ملت فلسطین نتیجه آن بود. اما امروز به لطف و به واسطه روحی که انقلاب اسلامی در کالبد مستضعفین عالم دمیده است، شاهد مقاومت مردم فلسطین هستیم.

سید رضا صدرالحسینی با تصریح بر اینکه در جای جای انقلاب اسلامی تواصی به صبر و حق را کاملاً مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: اگر این دو عنصر و مولفه اصلی نبودند، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و این یک واقعیت انکار ناپذیر است. برای نمونه، تنها چند ساعت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قائله‌های تجزیه طلبی شروع شد و این مسیر با جنگ هشت ساله و مشکلات دیگر ادامه پیدا کرد و در تمام این چالش‌ها، صبر و ایستادگی عامل پیروزی بوده است.

وی بارزترین صبر، استقامت و بصیرت را در دفاع مقدس قابل مشاهده دانست و عنوان کرد: مجموعه وسائل ارتباط جمعی مانند امروز نبود اما رادیوهای بیگانه به شدت در ارتباط با استقامت ملت ایران کار می‌کردند و تخریب و عملیات روانی را در دستور کار قرار داده بودند. در آن زمان این رسانه‌ها تلاش می‌کردند بین جمعیت‌ها و اقشار مختلف کشور اختلاف افکنی انجام دهند و اجازه ندهند انسجام وجود داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی فتنه 88 را یکی از نقاط اساسی برشمرد که صبر و بصیرت مردم ایران موجبات عبور از آن را فراهم کرد و افزود: انقلاب اسلامی یک درخت تنومند است که سرما و گرمای روزها را درک کرده و مقاومت کرده است. بنابراین نمی‌توان به برهه‌ای از تاریخ ایران اشاره کرد که صبر و استقامت و همچنین مقاومت ملت ایران را شاهد نبوده باشیم.

وی از پایبندی نسل چهارم انقلاب اسلامی گفت و بیان کرد: حمایتی که این نسل از عناصر اصلی انقلاب اسلامی دارد باید تداوم داشته باشد تا به اهداف دیگری که در این انقلاب ترسیم شده است دست یابیم و این مهم قطعاً بدون توسل به صبر، استقامت در برابر چالش‌ها و مشکلات و همچنین بصیرت دست یافتنی نخواهد بود.

کد خبر 1038643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha