دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی فارس در نوروز راهی مناطق محروم فارس می شوند

محمودی گفت: ۳۰ گروه از دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی فارس در ایام نوروز ۱۴۰۰ برای خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استان فارس از امروز اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی محمودی»، امروز (چهارشنبه 27 اسفند) در نشست مجازی با خبرنگاران از اعزام گروه های جهادی بسیجی به مناطق محروم در ایام نوروز خبر داد و گفت: 30 گروه از دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی فارس در ایام نوروز 1400 برای خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استان فارس از امروز اعزام می شوند.

مدیریت عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس افزود: تعداد اعضای هر یک از این گروه ها نیز 30 جهادگر بسیجی خواهر و برادر است که تا پایان ایام نوروز به ارائه خدمات عمرانی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی در مناطق محروم استان خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام جهادی در این میان تلاش برای حل کردن مشکل معیشت نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا است و با توجه به کشاورزی بودن استان فارس حل مشکلات در زمینه های کمبود آب و تغییر الگوی کشت و تغییر شیوه آب رسانی و ایجاد کارگاه های کوچک خانگی، ایجاد بازار فروش محصولات خانگی تولید شده در حاشیه شهر و مناطق محروم و راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی بسیج دانشجویی از دغدغه های انجام عملیات جهادی بسیج دانشجویی فارس است.

محمودی با اشاره به بررسی آسیب های اجتماعی در استان فارس بیان کرد: بسیج دانشجویی فارس با حضور گروه های جهادی، دبیر مجمع گروه ها ی جهاد دانشجویی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس کارگاهی در این خصوص راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: مهمترین آسیب استان فارس، آوارگان آب به دلیل بروز خشکسالی های متوالی و اسکان در حاشیه کلان شهر شیراز است که حاشیه نشینی را در پی داشته است و ایجاد اشتغال های خانگی، بنگاه های زود بازده، تغییر الگوی کشت و ... برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها در نظر گرفته شده است.

محمودی با اشاره به جهش تولید و کارهای اقتصادی مجموعه عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان فارس گفت: با تشکیل قرارگاه «جهش تولید» در مجموعه بسیج دانشجویی استان فارس و با برگزاری جلسات در رفع موانع تولید در استان تلاش شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز «رشد و شتاب دهی» و ستاد کرونا در انجام کمک های مومنانه، فعالیت های عمرانی و پزشکی توفیقات مطلوبی حاصل شده است.

محمودی اعلام کرد: پنجمین مرحله از کمک های مومنانه در هفته اخیر نیز انجام شد و در مرحله اول کمک های مومنانه 70هزار بسته معیشتی، مرحله دوم 70هزار بسته پروتئینی، مرحله سوم 50 تن مرغ بابت پخت عید غدیر میان گروه های جهادی، مرحله چهارم 45 هزار بسته معیشتی  و در مرحله پنجم که در حال توزیع بین گروه‌های جهادی است 21 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده توزیع خواهد شد.

کد خبر 1038648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha