برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «سلام بر ابراهیم» در کاشان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: جشنواره فرهنگی هنری «سلام بر ابراهیم» با هدف الگودهی به جوانان و تاثیرگذاری بر ابعاد عاطفی و رفتاری مخاطبان، با همکاری گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

محمد ناصحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: جشنواره فرهنگی هنری «سلام بر ابراهیم» با هدف الگودهی به جوانان و تاثیرگذاری بر ابعاد عاطفی و رفتاری مخاطبان، به همت گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: استقبال دانشجویان از این جشنواره فرهنگی هنری بسیار خوب بود به گونه ای که تنها در آزمون بخش کتاب خوانی این جشنواره یک هزار و ۱۵۶ نفر شرکت کردند.

 

ناصحی در ادامه بیان داشت: انتقال ارزش های فرهنگی و آرمان های اجتماعی در هر جامعه ای با روش های مختلفی قابل انجام است، در این میان یکی از موثرترین روشهای انتقال مفاهیم و ارزش های اخلاقی و الهی، استفاده از روش الگودهی و الگوگیری است. یکی از کارهای موثر فرهنگی، معرفی اسوه ها و الگوهای واقعی به جوانان است. 

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان ادامه داد : در این راستا معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، کتاب «سلام بر ابراهیم» را که به زندگی و خاطرات شهید ابراهیم هادی می پردازد مبنای یک جشنواره فرهنگی هنری قرار داد. این کتاب که در قالب زندگی ‌نامه‌ای مختصر و با ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و جاویدالاثر «ابراهیم هادی» منتشر شده ، حاصل بیش از ۵۰ مصاحبه با خانواده، یاران و دوستان آن شهید است که برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۸ منتشر شده و همواره به عنوان یکی از کتاب‌های پرمخاطب در حوزه دفاع مقدس معرفی می‌شود. 

 

 شایان ذکر است، کتاب «سلام بر ابراهیم» تلاش دارد تا از رهگذر خاطرات و گفته‌های دیگران، شخصیت شهید ابراهیم هادی را به عنوان یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس به مخاطب معرفی کند. این کتاب با استفاده از بیانی داستان‌گونه بر روایت‌های کتاب جذابیت بخشیده است. پیش از این کتاب «سلام بر ابراهیم» مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته بود. ایشان ضمن جذاب و جالب خواندن کتاب می فرماید: من این کتاب را خواندم و تا مدتها دلم نمی آمد آن از روی میز کارم بردارم، شخصیتی که در این کتاب معرفی شده خیلی جاذبه دارد.


کتاب «سلام بر ابراهیم» بارها تجدید چاپ شده و بازتاب‌های گسترده بین‌المللی هم داشته و تاکنون به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ژاپنی و… ترجمه شده است. این کتاب توانست آمار فروش حیرت‌ انگیزی را در میان آثار مکتوب دفاع مقدس کسب و توجه بسیاری از جوانان را به خودش جلب کند و آنها را شیفته منش پهلوانی شهید هادی سازد./

کد خبر 1038674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha