«هیام»؛ رمانی از زخم خوردگان جنگ 

کتاب «هیام» در مورد افرادی که جنگ را ندیدند اما زخم هایی از آن دارند از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «هیام» نوشته «لیلا قربانی» مشتمل بر 176 صفحه به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است. این کتاب مشتمل بر هشت فصل است. هیام به شکل داستانی با زبانی روان و جذاب از جنگ می گوید و آدمهایی که جنگ را ندیدند اما زخم هایی از آن دارند. هیام در لفظ به معنای شیدایی و شوریدگی است. این کتاب نمونه و ثمره محصولات جنگی قرنِ حاضر است. گازهای خردلی که به جنین درون رحم مادری جنگ زده هم رحم نمی آورد، دهه نودِ همان قرن، دورن ریه های شخصیت اصلی این داستان جریان دارد. در این کتاب فضای واقعی و خشن جنگ تبیین شده است. طرح اصلی داستان ریشه در تدفین شهید گمنام در دانشگاه دارد.

 

درقسمتی از کتاب« هیام» می خوانیم: هیچ بودم. نمی دانستم چه کار کنم، نه جراحتی بود نه گلوله ای و نه براده آهنی که تیغ جراحی بخواهد، وضع آن قدر به هم ریخته بود که فقط می توانستیم جلوی تلف شدنشان را بگیریم. واکسن های التهاب تزریق می کردیم، اینها باید به بیمارستان های مجهز منتقل می شدند. وسایل نقلیه فقط می توانستند آنها را به همان نقاهتگاه های نزدیک منتقل کنند. شاید فقط بالگردهای هوانیروز بود که می توانست تا بیمارستان ها برود اما در مقابل حجم مجروح ها نمی شد. کار بیشتری از دست شان برنمی آمد. صدایی گنگ از گلوی من خارج می شود، به نظر می خواهد چیزی بگوید.

 

گفتنی است، کتاب «هیام» نوشته «لیلا قربانی» در شمارگان هزار نسخه با قیمت 22 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 1038706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha