مناطق پرخطر و آلوده به ويروس سالك شهرستان دهلران سمپاشي شدند

سرپرست شبكه بهداشت و درمان دهلران گفت: در راستاي پيشگيري و مبارزه با شيوع بيماري سالك، مناطق پرخطر و آلوده در اين شهرستان سمپاشي شدند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « عبد الصاحب شریفی» در جلسته کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اهميت كنترل بيماري سالك در اين شهرستان و اقدامات كنترلي عليه اين بيماري، سمپاشي در مناطق پرخطر انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: افزايش هماهنگي بين بخشي به خصوص آموزش جامعه و بيماريابي و درمان صحيح و به موقع بيماران از اقداماتي هستند كه در پيشگيري و كنترل اين بيماري نقشي مهم دارند و انتظار داریم دستگاه ها بر اساس وظیفه سازمانی خود شبکه را کمک کنند.

 

شریفی گفت: جمع آوري نخاله هاي ساختماني، رعايت مسايل بهداشتي در انتقال فاضلاب ها و جمع آوري سگ هاي ولگرد از مهم ترين راهكارهاي مقابله با اين بيماري است و تا همه دستگاه های عضو کاگروه پای کار نباشند امکان مبارزه با این ویورس برای شبکه امکان پذیر نیست.

 

وي  خاطرنشان کرد: مناطق درگیر سالک جنوب شهر دهلران وشمال شهر دهلران است که باید در این راستا علاوه بر پاکسازی جمع آوری نخاله های ساختمانی باید برای انباشت زباله ها شهرداری چاره اندیشی کند.

کد خبر 1038738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha