کشتی امام حسین(ع) انسان را سریع در مسیر خداوند قرار می‌دهد

حجت‌الاسلام والسلمین فرحزاد گفت: کشتی امام حسین(ع) سریع است و سبب می شود که انسان زود در مسیر خداوند قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند به مناسبت ولادت امام حسین(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از اعمال ماه شعبان استغفار است، در این ماه حق الناس، بدهی مادی و معنوی خود را جبران کنیم.

 

وی افزود: ‌انسان‌ها همچون ظرف هستند بهترین آن بزرگترین اما بهتر از آن پاک ترین آنها است، در این روزهای شادی اهل‌بیت(ع) از اقوامی و نزدیکانی که آنها را ناراحت کردیم طلب حلالیت کرده و جبران کنیم.

 

حجت‌الاسلام والسلمین فرحزاد با بیان اینکه امام حسین(ع) به فاصله کم از تولد امام حسن(ع) خانه امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) با تولد خود روشن کردند، گفت: امام حسین(ع) دارای ویژه‌گی‌هایی هستند که هیچ پیامبر و معصوم دیگر آن را نداشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از این ویژگی‌ها ابتلا و مصایب حضرت در صحنه عاشورا و کربلا بود که برای هیچ پیامبر و امامی ایجاد نشده است، این شداید تنها برای امام حسین(ع) بوده است.

 

وی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: قربانی شدن حضرت اسماعیل(ع) توسط حضرت ابراهیم(ع) تنها یک امتحان الهی بود که به جای آن گوسفندی قربانی شد، اما قرآن بواطن دارد، امام هشتم می‌فرمایند خداوند در قرآن به گوسفند ذبح عظیم نمی‌گوید بلکه این ذبح عظیم همان امام حسین(ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزادی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) و یاران او در کربلا به معنای واقعی بی بدیل و‌بی نظیر است، عنوان کرد: به همین دلیل خداوند برای امام حسین(ع) خط ویژه باز کرده است؛ پیامبر(ص) فرمودند درباره محبت امام حسین(ع) خداوند جذبه، حرارت و شوری در دل مومنان قرار داده که هیچ وقت سرد و خاموش نمی‌شود؛ این شور حال در سایر ائمه نیست زیرا این مظلومیت برای کسی نبوده است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هیچ کس مثل امام حسین(ع) عزاداری ندارد، راهپیمایی اربعین نمونه بارز این محبت است، امسال که کرونا بوده بدون حضور ایرانی‌ها و سایر کشورها  ۱۴ میلیون زایر در اربعین داشتند.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دیگر امام حسین(ع) این است که خداوند شفا را در تربت او قرار داده است، گفت: مستحب است بچه ای که به دنیا می‌آید کام او را با تربت امام حسین(ع) بگیرند، تربت امام حسین(ع) برای کسانی که مرض ناعلاج داشتند شفا است البته تربتی که اصل و با شرایط آن باشد، خوردن خاک سایر ائمه جزو محرمات است اما امام حسین(ع) استثنا است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه خداوند اجابت دعا تحت قبه امام حسین(ع) را ضمانت کرده است، عنوان کرد: امام هادی مستجاب الدعوه هستند اما برای مریضی خود نایب می گیرد که برای درمان مریضی او تحت قبه امام حسین(ع) دعا کنند، در این مکان خداوند اجابت را نزدیک قرار داده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی خاص دیگر امام حسین(ع) اظهار کرد: خداوند نسل امامت را در امام حسین(ع) قرار داده است نه امام دیگر همه از نسب امام حسین(ع) هستند، خداوند آثار و برکات زیادی را زیارت امام حسین(ع) قرار داده است، ثواب زیارت امام حسین(ع) همچون زیارت مافوق عرش است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دستور الهی فرشته ها زائر قبر امام حسین(ع) از منزل تا مقصد مشایعت می کنند؛ پس از مرگ هم سر قبر او تا قیامت برای او دعا می کنند، کشتی امام حسین(ع) سریع است و سبب می شود که انسان زود در مسیر خداوند قرار بگیرد.

کد خبر 1038758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha