جمع آوری ۷۰ میلیارد تومان زکات در گلستان

بابایی گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان زکات در گلستان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی بابایی» عصر امروز (چهارشنبه 27 اسفند) در گردهمایی چالش ها و آسیب های روحانیت و ائمه جمعه با رویکرد انتخابات اظهار کرد: روحانیون در جمع آوری زکات به عنوان ریاست دبیرخانه زکات در سال 99 تلاش کردند و راهنمایی های لازم به مردم و همکاران کمیته امداد داشتند.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان  ادامه داد: حاصل این حمایت ها یک هزار و 435 عامل افتخاری زکات و یک هزار و 60 نفر مبلغ زکات اهل تسنن و تشیع بود که با دبیرخانه زکات فعالیت داشتند.

 

بابایی یادآور شد: در سال 99 بالغ بر 70 میلیارد تومان مردم گلستان زکات واجب، مستحبی و کفاره پرداخت کردند که 90 درصد از این زکات به فقرا و نیازمندان رسیده و 10 درصد در حوزه عمرانی هزینه شده است.

 

وی به طرح پویش ایران مهربان اشاره  کرد و گفت: این پویش در سطح ملی اتفاق افتاده است، در سطح استان گلستان 11 هزار و 700 فرزند یتیم داریم که 23 هزار حامی از آن حمایت می کنند و در سال 1400 در تلاش هستیم که هیچ یتیمی بدون حامی نباشد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: میانگین حمایت هر حامی ایتام در استان 250 هزار تومان است که از میانگین کشوری که ۵۰۰ هزار تومان است کمتر است.

 

بابایی یادآور شد: امیدواریم روحانیون و علما نسبت به سال 1400 نیز در حوزه مواسات همکاری کنند و بتوانیم مشکلات نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا را کاهش دهیم.

 

 

کد خبر 1038834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha