هشت کانون اصفهان در طرح ایران قوی منتخب شدند/ فعالیت مجازی کانون ها

هشت کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح ایران به عنوان مراکز برتر در رشته های فناوری، کتاب، رسانه و هنرهای تجسمی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، رقابت بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هدفمندسازی فعالیت ها در قالب طرح فهما و ایران قوی دو سالی است که بر بستر زیست بوم مساجد رقم خورده است و سالانه بر اساس برنامه های ابلاغی و نوآوری کانون ها فعالیت ها به ثبت می رسد.

 

طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان و دوازده رواق برگزار شد که به اعتقاد برنامه ریزان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد،  انسجام بخشی و کیفی سازی فعالیت‌های کانون‌ها و همچنین کشف استعداد و تربیت نسل نوجوان و جوان انقلابی از اهداف این طرح بوده است.

 

مشارکت بیش از هزار و 800 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح ایران قوی و راه یابی 30 مرکز به مرحله نهایی ظرفیت های کانون ها را به نمایش گذاشت که از میان 112 کانون برتر کشوری، هشت کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح ایران به عنوان مراکز برتر در رشته های فناوری، کتاب، رسانه و هنرهای تجسمی معرفی شدند.

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت اباعبدالله(ع) شهرستان نایین نیز به عنوان کانون برتر شبکه رابطین انتخاب شده است.

 

*معراج الصالحین کاشان منتخب رسانه

 

کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین شهرستان کاشان جز 12 کانون برتر کشور شد و در حوزه رسانه به عنوان کانون برتر معرفی شده است.

 

بیش از 2 هزار و 600  خبر منتشر شده و بیش از  271 اثر چند رسانه ای نیز توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تولید شده است.

 

*کانون امام حسن مجتبی و امامزاده ایوب و جمیله خانون در حوزه کتاب

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران و کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جمیله خانون در حوزه کتاب به عنوان مراکز شایسته تقدیر در حوزه کتاب معرفی شدند.

 

بیش از هزار و 200 کتابخانه در مساجد استان اصفهان به ثبت رسیده که در طرح ایران قوی بیش از 2 هزار و 200 خلاصه کتاب ثبت شده و بیش از هزار جلسه حقیقی و مجازی برای معرفی کتاب تشکیل شده است.

 

بیش از چهار هزار نفر در  مسابقات مجازی کتابخوانی بچه های مسجد شرکت بودند.

 

*کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود منتخب عرصه فناوری

 

کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود شهرستان فلاورجان به عنوان کانون شایسته تقدیر در عرصه فناوری شناخته شد که این مرکز فرهنگی و هنری تاکنون جشنواره هایی را در عرصه رسانه های مجازی برگزار کرده است.

 

*کانون ام ابیها منتخب رواق دانش

 

کانون فرهنگی و هنری ام ابیها شهرستان اصفهان در رواق دانش به عنوان مرکز شایسته تقدیر معرفی شده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در رواق دانش، 91 طرح فرهنگی بومی، 439 ایده فرهنگی هنری، و بیش از هزار دوره آموزشی برگزار کرده اند.

 

*کانون حضرت مهدی منتخب رواق نمایش

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت مهدی شهرستان اصفهان در رواق نمایش شبستان هنر موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد که این افتخاری برای فعالین حوزه هنری بوده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در حوزه نمایش دارای استعداد و ظرفیت منحصر به فردی هستند که سال گذشته نیز در جشنواره مردمی تئاتر بجه های مسجد نیز شرکت کردند.

 

*کانون سالار شهیدان منتخب رواق ترنج

 

رواق ترنج از مجموعه شبستان هنر است که در عرصه هنرهای تجمسمی می باشد و کانون فرهنگی و هنری سالار شهیدان کاشان به عنوان مرکز شایسته تقدیر در این رواق معرفی شده است.

 

*کانون های فرهنگی و هنری کارکردهای مساجد را احیا کرده اند

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی و هنری کارکردهای مساجد را احیا کرده اند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: فعالیت های گسترده کانون های مساجد فرصت هایی را برای جذب به مسجد و ارائه خدمات فرهنگی و هنری بوده است.

 

وی با بیان اینکه زیست بوم مجازی کانون های مساجد برای دوران کرونا کارآمد بوده است، خاطرنشان کرد: برای نوروز امسال نیز برنامه هایی بر این بستر پیش بینی شده که البته کانون های مساجد در حوزه فراغتی و ایام خاص نوروز برنامه هایی را به صورت ابتکاری انجام می دهند.

 

کد خبر 1038887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha