گردآوری ۴۰ هزار سند دفاع مقدس در جهرم

ذبایحی گفت: در طول ۱۰ سال فعالیت دفتر حفظ و آثار «تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی ‌(عج)»، ۴۰ هزار سند در مورد دفاع مقدس جمع آوری شده است.

«مسعود ذبایحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دفتر حفظ آثار لشکر المهدی (عج) نزدیک ۱۰ سال است که به دستور فرمانده وقت تیپ المهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون نیز ۴۰ هزار سند در مورد دفاع مقدس توسط این دفتر جمع آوری شده است.

 

مدیر دفتر حفظ و آثار «تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج)» جهرم با اشاره به اینکه آثار گردآوری شده در قالب مصاحبه با فرماندهان گردان ها، واحدها و رزمندگان لشکر المهدی (عج) در دوران جنگ بوده است، افزود: مصاحبه ها نیز به منظور تدوین تاریخ شفاهی شهرستان جهرم و لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

 

مدیر دفتر حفظ آثار لشکر المهدی (عج) با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت این دفتر، تدوین تاریخچه دفاع مقدس لشکر المهدی (عج) است، بیان کرد: فعالیت جدید این دفتر، تدوین دانش نامه شهدای دفاع مقدس استان فارس است که که گردآوری و تدوین بخشی از آن که مربوط به شهرستان جهرم بوده به دفتر حفظ آثار لشکر المهدی (عج) واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: این دانش نامه شامل بخش ها و سرفصل های متعدد است که توسط این دفتر و همکاری تعدادی از بسیجیان جهرمی در حال انجام است.

 

ذبایحی گردآوری مطالب و آثار در زمینه نقش جهرم در دوران دفاع مقدس را از دیگر پروژه های دیگر این دفتر  عنوان کرد که کار گردآوری آن آغاز شده و در حال انجام شدن است.

 

وی با اشاره به اینکه از اقدامات دفتر حفظ آثار لشکر المهدی (عج) انتشار تصاویر یک هزار و ۲۰۰ شهید جهرم و خفر در فضای مجازی است، عنوان کرد: تصاویر شهدا بر اساس روز شهادت و در سالروز شهادتشان در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

 

ذبایحی با تاکید بر اینکه با معرفی و شناساندن شهدا، حضور و اشرافیت آنها در فضای جامعه لمس می شود، عنوان کرد: معتقدیم شهدا زنده بوده و حافظ و ناظر بر کارهایمان هستند.

 

وی همچنین از مساعدت و حمایت سردار سرور فرمانده تیپ نیروی مخصوص المهدی (عج) از فعالیت های دفتر حفظ آثار لشکر المهدی (عج) قدردانی کرد.

 

کد خبر 1038899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha