برگزاری جشن اعیاد شعبانیه با راه اندازی موکب در کانون «عاشوراییان»

قربانی گفت: همزمان با سالروز ولادت سرداران کربلا، آیین جشن و سرور همراه با برپایی موکب به همت کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» در روستای «موسویه» بخش «کردیان» جهرم برگزار می شود.

«محمد حسین قربانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با سالروز میلاد سرداران کربلا حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و  امام سجاد (ع) آیین های جشن و سرور در کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» روستای «موسویه» بخش «کردیان»، جهرم در حال برگزاری است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان»، روستای «موسویه» بخش «کردیان» جهرم افزود: در این ویژه برنامه ها که با استقبال خوب اهالی روستا برگزار شده است، حجت الاسلام زمانی از استاتید حوزه علمیه قم، حجت الاسلام فتحی و حجت الاسلام علامرودشتی در خصوص سجایا، ویژگی ها و شاخصه های ستارگان آسمان امامت و ولایت به ارائه سخنرانی پرداختند.

 

وی بیان کرد: همچنین ذکر و مدح مولای متقیان توسط «محمد اکبری» و «عبدالعلی رمضانی» از ذاکران اهل بیت (ع) در مدح امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از دیگر برنامه های این آیین بود.

 

قربانی عنوان کرد: پایان بخش این مراسم ها، امشب و همزمان با سالروز ولادت امام سجاد (ع) با سخنرانی و مداحی در کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در این برنامه حجت الاسلام زمانی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم است که در شب میلاد امام سجاد (ع) به سخنرانی در وصف چهارمین پیشوای مسلمین جهان می پردازد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان»، روستای «موسویه» بخش «کردیان» جهرم خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی و هنری همزمان با سالروز میلاد امام سجاد (ع) برپایی موکب است که توسط بچه های مسجد در این روستا راه اندازی و در آن شیرینی و شربت میان اهالی توزیع می شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: این آیین ها توسط کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری و تاکید بر استفاده از ماسک برگزار شده است.

 

به گزارش شبستان، اجرای برنامه جشن وسرور در کانون فرهنگی و هنری «عاشوراییان» روستای «موسویه» جهرم در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

کد خبر 1038912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha