حضرت عباس (ع) الگویی کامل برای تمام ولایتمداران است

حجت الاسلام لروند، گفت: بصیرت حضرت عباس (ع) در راه ولایت، امروزه مولفه مهمی برای همه ولایتمداران است.

حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه شهرستان کنگاور ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، ضمن تبریک روز جانباز  گفت: حضرت عباس(ع)  در سن میانسالی و در کاملترین سن به شهادت رسیدند ، جوانان امروز اگر می خواهند الگویی برای خود انتخاب کنند، هم می‌توانند حضرت علی اکبر و هم قمر بنی هاشم را ، به عنوان الگویی برای خود قرار بدهند و از زندگی آنان سرمشق و الگو بگیرند. 

 

وی با اشاره به رشادت های حضرت عباس(ع) در واقعه عاشورا خاطر نشان کرد: روز ولادت قمر بنی هاشم را روز جانباز نامیدند به دلیل اینکه ایشان بزرگ جانباز کربلا هستند و شجاعتی که داردند در دنیا بی‌نظیر است . به همین خاطر او را باید یک اسوه قرارداد برای تمام کسانی که در مسیر ولایت ایثارگری می‌کنند . 

 

 

حجت الاسلام لروند با اشاره به جمله ای از امام زین العابدین که فرمود: عمویم عباس اهل بصیرت بود، افزود: امروز علم بصیرت مولفه مهمی برای همه ولایتمداران است حضرت عباس قبل از شهادت با تقویم دستهایش جانبازی را نصیب خود کرد و با همان حال به مقام رفیع شهادت نازل آمد .

 

وی در پایان گفت : از همه کسانی که در مسیر انقلاب هستند تقاضا می کنم، قدر و منزلت جانبازان را بدانند.  امروز خیلی‌ها هستند که نسبت به جانبازان و ایثارگران قدرشناسی نمی کنند و نسبت به ایشان کم مهری می‌کنند قدر این گنجیه های ارزشمند را بدانیم.

کد خبر 1038949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha