ثبت نام ۹۵۷ نفر در انتخابات شوراهای شهر در استان قزوین

حبیبی از ثبت نام ۹۵۷ نفر در انتخابات شوراهای شهر در استان قزوین خبر داد و گفت: ۸۶ درصد داوطلبان آقا و ۱۴ درصد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۲۸ اسفند) در سالن اجتماعات استانداری قزوین بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خرداد ماه سال آینده برگزار می شود که مقدمات لازم برای برگزاری این انتخابات فراهم شده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها انجام شد که ۹۵۷ داوطلب شوراها در ۲۸ شهر استان ثبت نام کردند که در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر به رقابت می پردازند.

 

وی عنوان کرد: در شهرستان قزوین ۳۴۷ نفر، شهرستان البرز ۲۳۴ نفر، ۱۴۷ نفر در شهرستان تاکستان، ۱۰۱ نفر در شهرستان بوئین زهرا، شهرستان آبیک ۸۳ نفر و شهرستان آوج ۳۲ نفر داوطلب شده اند.

 

حبیبی اعلام کرد: از مجموع داوطلبان ۸۶ درصد آقایان و ۱۴ درصد بانوان هستند و ۹۱ دصد داوطلبان دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند.

 

وی تصریح کرد: بیشترین داوطلبان را به ترتیب در شهرهای قزوین، محمدیه، الوند، تاکستان، آبیک و اقبالیه داریم که برای هر کرسی در شهر قزوین ۲۵ نفر، محمدیه ۱۴ نفر، الوند ۱۳ نفر و تاکستان ۱۲ نفر داوطلب شده اند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها تا ۲۱ فروردین به اتمام می رسد.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات متعددی در استان قزوین صورت گرفته که افزایش درمانگاه های غربالگری تشخیص بیماری کرونا یکی از کارها بوده که تسهیل در دسترسی افراد را به دنبال داشته است.

 

حبیبی خاطر نشان کرد: در حوزه تولید موادضدعفونی و ماسک هم اقدامات خوبی در استان صورت گرفته به طوری که خطوط تولید ۳۲ واحد صنعتی تولید مواد شوینده و مواد ضدعفونی اصلاح شد و افزایش تولید ماسک را هم در استان داشتیم.

 

وی یادآور شد: با توجه به نیاز استان ۲ میلیون ماسک و دستکش در استان ذخیره شده است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

 

کد خبر 1039070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha