تاکید بر توسعه زیر ساخت های پایانه های مرزی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پایانه‌های مرزی با رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل بر توسعه زیر ساخت های پایانه های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.

ایوب کرد امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان از تعریض یک‌کیلومتری  ورودی پایانه مرزی میرجاوه به منظور تسهیل تردد مرزی خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه پایانه‌های مرزی این استان اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشورهای همسایه دارند باید از نظر فیزیکی و چگونگی ارائه خدمات به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی بوده و مبتنی بر همین مولفه‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا این اداره کل با استفاده از توان اکیپ امانی و پیمانی عملیات تعریض ورودی پایانه مرزی میرجاوه را به طول یک کیلومتر و عرض ۵ متر در سه ماهه پایانی سال جاری اجرایی کرد به طوری که در این عملیات شاهد ۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۰ هزار متر مربع اجرای آسفالت محور بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب به زوار پاکستانی در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: در این عملیات راهداری محدوده رمپ ورودی زائر سرای امام رضا(ع) میرجاوه نیز برای تردد روان زوار پاکستانی تعریض شد.

کرد پایانه‌های مرزی را موتور محرکه اقتصاد محلی ذکر کرد و خاطر نشان کرد: از آنجایی که در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند این اداره کل بر توسعه زیر ساخت های پایانه های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.

 

کد خبر 1039113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha