اطاعت از خدا مدال افتخار ابوالفضل العباس (ع) است

حجت الاسلام حدائق گفت: اطاعت، لازمه ایمان است و مدال افتخار ابوالفضل العباس (ع) به فرمایش امام صادق (ع) بندگی و اطاعت پذیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق» شامگاه دیروز (پنج شنبه 28 اسفند) در مراسم ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز در فضای مجازی گفت: برای مومن بودن باید واجبات را انجام داد و در پیشگاه خداوند بندگی کرد که این ویژگی در حضرت عباس(ع) وجود داشت.

مدیر حوزه علمیه «منصوریه» شیراز ادامه داد: حضرت امیرالمومنین(ع) در خصوص اطاعات از خداوند تاکید فرموده اند که هیچ کس جز با اطاعات از خداوند خوشبخت و با ترک اطاعات بدبخت نمی شود.

وی اضافه کرد: اطاعت، لازمه ایمان است و مدال افتخار ابوالفضل العباس (ع) به فرمایش امام صادق (ع) بندگی و اطاعت پذیری است.

حجت الاسلام حدائق تصریح کرد: انسان مومن واجبات را انجام می دهد و محرمات را ترک می کند و اینکه برخی بیان می کنند ما نماز خود را اقامه می کنیم اما کار خود را انجام می دهیم، قطعا به سعادت نخواهند رسید.

وی با تاکید بر ویژگی های یاران امام زمان (عج) گفت: یاران امام زمان(عج) دارای 9 وصف هستند که این اوصاف در یاران امام حسین (ع) هم موجود بوده که یکی از آنها اطاعات پذیری در برابر خالق است.

حجت الاسلام حدائق افزود: اگر حضرت عباس(ع) از جایگاه شفاعت امت برخوردار می شود به دلیل بندگی کردن در پیشگاه خداوند است.

خاطر نشان می شود، مراسم ولادت حضرت عباس (ع) و روز «جانباز» در فضای مجازی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و همکاری معاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه های اقتصاد، مدیریت علوم اجتماعی، الهیات ومعارف اسلامی وادبیات وعلوم انسانی در حوزه علمیه «منصوریه» شیراز برگزار شد.

 

 

کد خبر 1039290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha