القای ناامیدی در جامعه ظلم به نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه ما برای خدمت به این مملکت سرباز می خواهیم گفت: بدترین ظلم به نظام جمهوری اسلامی این است که مردم نسبت به مسئولین خود و آرمان های آن ناامید شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت ‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۲۹ اسفند) با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۹، اظهار کرد: انسان های سالک و عارف دنیا را از یک موضع و منظر بالا نگاه می کنند و پایان سال را آخر زمستان بشریت می بینند.

امام جمعه سنگر ظهور امام زمان را به بهار انسانیت و آدمیت تعبیر کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز قدم در این راه گذاشت اما باید بدانیم که نه حضرت امام و نه احدی در جمهوری اسلامی چنین ادعایی ندارند که بدون وجود امام زمان(عج) می توانیم به آن قله هستی، کمال و سعادت بشریت در دنیا و آخرت برسیم.


وی با تاکید بر اینکه ولی برای حرکت به آن سمت وظیفه داریم، تصریح کرد: بهار بشریت به عدل است.

حجت الاسلام محمدیان افزود: نظام ما از ۲ کلمه جمهوری و اسلامی تشکیل شده است ولی متاسفانه هر دولتی که آمد و بر مرکب قدرت نشست هر ضعفی را که داشت،  برگردن اسلامیت این نظام انداخت و بار مسئولیت را از دوش جمهوریت برداشت.

وی اظهار کرد: جمهوریت یعنی مردم، یعنی مسئولینی که با رأی مردم در مسند قدرت می نشینند و اگر ضعف و نقصی در مدیریت مسئولین وجود دارد بخشی به سبب نفاق عده ای از مسئولین با هم و بخشی به سبب انتخاب‌های اشتباه ما است.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: بدترین ظلم به نظام جمهوری اسلامی این است که مردم نسبت به مسئولین خود و آرمان های آن ناامید شوند.


حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه عرق مسلمانی اجازه نمی دهد که ناموس، شرف و خاک ما به دست اجنبی بیفتد گفت: هرکس مسلمان و تسلیم درگاه حق باشد مطمئنا نفعش به جامعه میرسد.

وی از این رو، یکی از ملاک های اصلی برای انتخاب درست مسئولین را در انتخابات شوراها، نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری داشتن معیار خدا ترس بودن و شناخت حلال و حرام عنوان کرد و افزود: شعار برخی از نامزدها که پای کار می آیند فقط باد هواست، شعارهای زیبا زیاد گفته می‌شود اما نباید به آنها توجه کرد، نباید سادگی کنید تا کلاه سرتان نرود.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: باید بدانید وقتی کسی که بر مسند قدرت بنشیند اعتقادی به معاد نداشته باشد و حلال و حرام را رعایت نکند بعد از مدتی دشمنی با خدا را شروع می کند و وقیحانه خیلی از تقصیرات را به گردن دیگران می‌اندازد، انگار نه اینکه مسئولیت دست خودشان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن تا قیام قیامت نسخه زندگی ما است و ما باید طبق دستورات آن عمل کنیم گفت: کسی که خود اعتقادی به تولید داخلی و جهش تولید ندارد، گرچه شعار خوب بدهد اما وقتی در عمل تقوا را رعایت نکند بیشتر با لجبازی به سمت گناه می رود.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه به خرید و فروش رای در انتخابات اشاره و با تاکید بر هوشیاری مردم، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ نفر در سنگر در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده‌اند که تا حدودی مردم آنها را می شناسند و با شعار های خدمت به میدان آمده اند اما شهر سنگر نیاز به زیرساخت هایی برای شهرستان شدن دارد و تا کنون شوراهای آن بخاطر دعواها و تنش ها به فکر مردم نبوده اند از این رو مردم باید با تصمیمات درست برای آینده خود و این بخش سرنوشت تازه ای رقم بزنند.

کد خبر 1039301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha