جشن اعیاد شعبانیه در شهر لکهنو در هند

مسلمانان شهر لکهنو در هند میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الاعلام الدولی، بسیاری از شهرهای جهان به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن می گیرند، شهر لکهنو در ایالت اوتار پرداش در هند یکی از این شهرهاست که میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را جشن می گیرند و شمار زیادی در این مراسم شادی شرکت می کنند.

 

پیروان اهل بیت(ع) در شهر لکهنو در یک موکب واحد که در آن مردان، زنان و کودکان و کهنسالان شرکت کردند، بیرون آمدند تا میلاد ائمه اطهار(ع) در ماه شعبان را با شادی و سرور برگزار کنند.

 

چراغانی و نمادهای شادی و سرور به مناسبت این ماه عظیم در این شهر نصب شده است. به طوری که پرچم ها و پارچه نوشته های مختلف رنگی از منازل، پاساژها و بازارها آویزان است. به طوری که کودکان بر اسب و شتر سوار می شوند. سوار شدن کودکان بر اسب و شتر بخشی از برنامه ها و آیین های ویژه مسلمانان هند هنگام برگزاری مناسبت های میلاد ائمه اطهار(ع) است.

 

روزنامه هندی «الصحوة» گزارش داد: مراسم جشن اعیاد شعبانیه مسلمانان در این شهر بدون مزاحمت برگزار نشد. زیرا برخی از افراط گرایان نسبت به برگزاری این مراسم ها و جشن ها ابراز نارحتی کردند و این اقدام را شرک دانستند.

 

اما «شیخ خالد راشد فرانجی» امام جماعت مسجد شیعه در لکهنو در پاسخ به اعتراض افراط گرایان گفت: برگزارکنندگان جشن میلاد امام حسین(ع) هیچ اقدامی مغایر با دین اسلام و قوانین انجام ندارند. شرم آور است که چنین اظهارات توهین آمیزی نسبت به آنها بیان می شود.

 

وی افزود: همه باید طبق اصول دین عمل کنند و نسبت به اعتقادات دیگران دخالت نکنند.

کد خبر 1039303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha