انس با امام حسین(ع) و شهدا نخ تسبیح زندگی شهید محمدخانی بود

جعفری با بیان اینکه در زندگی شهید محمدخانی دو نخ تسبیح وجود داشت، گفت: این شهید انس عجیبی با شهدا داشت و زندگی‌ش حول ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) می چرخید.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب «قصه دلبری» زندگی شهید محمد حسین محمدخانی به روایت همسر این شهید است که به قلم محمد علی جعفری نوشته شده است. شهید محمد حسین محمد خانی متولد نهم تیر 1364 در تهران بود که در 16 آبان سال 1394 در سوریه به شهادت رسید.وی پس از تشییع در تهران در قطعه ۵۳ گلزار شهدای تهران در جوار مزار عموی شهیدش، ولی الله محمدخانی به خاک سپرده شد. محمد خانی در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد و کارشناس ارشد مدیریت را به پایان رساند. این شهید قبل از ازدواج به همسرش گفته بود« هر جای دنیا که فریاد مظلومی را بشنوم برای کمک خواهم رفت».شهید محمد خانی را در سوریه با نام« حاج عمار» می شناختند. « قصه دلبری» پرفروش ترین کتاب انتشارات روایت فتح است که به این بهانه گفت و گویی با نویسنده آن «محمد علی جعفری» ترتیب دادیم. محمد علی جعفری متولد 1366 در یزد و ساکن یزد، کارشناس شیمی، نویسنده و پژوهشگر است.متن گفتگو بدین شرح است.

 

کتاب «قصه دلبری» شامل چند فصل است و عناوین آن چیست؟

این کتاب هشت فصل دارد که عناوینی برای آن انتخاب نشده است بلکه فصول کتاب به شکل ادبی آمده است.

 

برای نوشتن کتاب«قصه دلبری» با چه کسانی مصاحبه کردید؟

برای نوشتن «قصه دلبری» با همسر شهید محمد حسین محمدخانی، شهید مدافع حرم مصاحبه داشتم.

 

چند ساعت مصاحبه داشتید؟

حدود 25 ساعت

 

مهمترین ویژگی های شهید محمد حسین محمدخانی چه بود؟

در زندگی شهید دو نخ تسبیح وجود دارد که این نیز باعث احساس نزدیکی جوان امروزی به شهید می شود. بسیاری از خاطرات شهید محمدخانی حول امام حسین (ع) بودن او می چرخد. شهید محمدخانی با اهل بیت مخصوصا امام حسین (ع) انس داشت، بسیاری از مناسبت های زندگی این شهید حول محور امام حسین (ع) و هیئت می چرخید. یکی دیگر از این نخ تسبیح ها، ارتباط شهید محمدخانی با شهدا بود. این شهید انس عجیبی با شهدا داشت و این هم یکی از ویژگی های شاخص او بود.

 

چقدر طول کشید که کتاب«قصه دلبری» را بنویسید؟

حدود پنج ماه طول کشید که مصاحبه ها تکمیل شود و شش ماه نیز نوشتن کتاب طول کشید.

 

استقبال از این کتاب چه میزان است؟

خوشبختانه استقبال از «قصه دلبری» بسیار خوب بود و چاپ اول کتاب کمتر از چهل روز تمام شد و به چاپ دوم رسید. «قصه دلبری» خیلی زود توانست بین مخاطبان جای خود را باز کند و در فضای مجازی خیلی مطرح شد. بعد از گذشت دو سال از انتشار، این کتاب به چاپ 31 با تیراژ 72 هزار رسید و همچنان تجدید چاپ می شود.

 

 

کد خبر 1039334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha