ماه شعبان مقدمه ای برای ماه مبارک رمضان است

حجت الاسلام محمدی گفت : در ماه شعبان دل و روح انسان برای ماه مبارک رمضان آماده می شود .

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: ماه شعبان جایگاهی خاص در میان ماه های قمری دارد. این اهمیت ، از یک سو به علت وجود ولادت امامان و اهل بیت ، خصوصاً امام زمان (عج) ،واز سوی دیگر این ماه به پیامبر اسلام منسوب شده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت شب نیمه شعبان ، اظهار کرد : شب نیمه شعبان پس از لیله القدر ارزشمند ترین شب می باشد، که در روایات به دعا و شب زنده داری در آن بسیار توصیه شده است . 

 

 

حجت الاسلام محمدی، با بیان اهمیت روزه داری در ماه شعبان افزود: از آنجایی که این ماه مقدمه ای برای ماه رمضان است ، پیامبر (ص) برای این ماه اهمیت ویژه ای قائل بودند ، روزه می‌گرفتند و به روزه داری در این ماه تاکید بسیار داشتند. در روایتی از پیامبر گفته شده است که اگر کسی ، دوشنبه و پنجشنبه ماه شعبان را. روزه بگیرد ، خدای متعال ۲۰ حاجت دنیوی و اخروی او را برآورده میکند . 

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه  تصریح کرد:نکات دیگر این ماه ، استغفار ، خواندن قرآن ، دعا و شب زنده داری است . همچنین صدقه دادن و صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) از مواردی هستند که بسیار توصیه شده اند .

 

وی در پایان گفت: در ماه شعبان دل و روح انسان برای ماه مبارک رمضان  آماده می شود . از طرفی کسی که اعمال این ماه را انجام بدهد ، آتش جهنم بر او حرام است.

کد خبر 1039576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha