تولید ۳ میلیون اصله نهال میوه در قزوین

خمسه گفت: در سال ۹۹، در مجموع حدود ۳ میلیون اصله نهال میوه در نهالستان‌های استان قزوین تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» بیان کرد: در سال ۹۹، در مجموع حدود ۳ میلیون اصله نهال میوه در نهالستان‌های استان قزوین تولید و عرضه شد که از این تعداد، بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال استاندارد شناسنامه ‌دار بوده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: نهال های شناسه دار علاوه بر اینکه با کیفیت مناسبی به پرورش و تولید می ‌رسند، دارای اطلاعاتی همچون سال و محل تولید بوده و ویژگی‌ های نهال در لیبلی روی آن درج شده است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ نهالستان در استان با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود اقدام به تولید نهال می‌کنند و جزو شرکت ‌های دانش بنیان به شمار می‌روند.

 

خمسه خاطرنشان کرد: قزوین جزو استان‌های مطرح و از قطب‌های تولید نهال میوه در کشور به شمار می‌رود.

 

وی یادآور شد: توصیه ما به باغداران استفاده و کاشت نهال‌های شناسه دار است چرا که از کیفیت بالا و مطمئنی برخوردار هستند و کاشت آنها در باغات بازده اقتصادی خوبی را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت.

 

رئيس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جوان‌ سازی و توسعه باغات زیتون، داربستی کردن باغات انگور، اصلاح ارقام با استفاده از نهال‌های دیرگل ده، گسترش کشت گیاهان دارویی و توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در حوزه باغبانی به شمار می‌رود.

 

گفتنی است، استان قزوین دارای بیش از ۷۵ هزار هکتار باغ میوه است و در تولید محصولات باغی همچون زیتون، انگور، زغال اخته؛ فندق و گیلاس رتبه های اول تا سوم کشور را دارد.

 

کد خبر 1039741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha