بویلرهای واحد ۳ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی بخارشویی شد

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: رفع نشتی آب از سکتور برج خنک کن واحد یک و بخارشویی بویلرهای واحد۳ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان صورت گرفت.

«سیدرضامرجان زاده»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: نشتی آب از سکتور برج خنک کن واحد یک توسط واحد مکانیک مورد بررسی قرار گرفت و با شناسایی محل دقیق نشتی، عملیات رفع آن انجام شد.

 

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با اشاره به عملیات آماده‌سازی واحد۳ بخار بیان کرد: این عملیات با صدای زیاد و خروج شدید آب و بخار همراه است که انجام آن کاملاً با رعایت نکات ایمنی و منطبق بر استانداردهای فنی و محیط‌ زیستی صورت گرفت.

 

 

مرجان زاده تصریح کرد: نیروگاه شیروان ۶ واحد گازی دارد که ظرفیت هر واحد گازی ۱۵۹ مگاوات و ظرفیت هر یک از سه واحد بخار این نیروگاه نیز ۱۶۰ مگاوات است که طرح های افزایش راندمان ۶۰ مگاوات، راندمان سیکل ترکیبی ۴۹.۹ درصد، سوخت اصلی واحدها گاز طبیعی، سوخت دوم گازوئیل، ظرفیت دو مخزن نیروگاه دو هزار مترمکعب و مساحت زمین آن ۱۲۰ هکتار است.

 

 

وی عنوان کرد: اکنون ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان نیاز برق استان خراسان شمالی را تامین می کند و ۷۰ درصد مازاد تولید برق آن نیز در دیگر استان ها مصرف می شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در مازندران، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

 

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان افزود: ۷۰۰ نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می کنند که ۶۸ درصد آنان بومی هستند.

 

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1039900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha