نقشی که مساجد برای «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» ایفا می‌کنند

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به نقش مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰، گفت: از رویکردهای مساجد باید ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی، تولیدات داخلی و تشویق صاحبان سرمایه جهت راه اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغال آفرینی برای جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های  مساجد خبرگزاری شبستان، رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند. مساجد به عنوان یکی از پایگاه های مردم‌نهاد می توانند در تحقق و فرهنگسازی شعار سال نقش قابل توجهی داشته باشند و زمینه اهتمام مردم به تولید ملی را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام«حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در تحقق شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، اظهار کرد: یکی از رویکردهای مساجد برای تحقق شعار سال باید ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی و تولیدات داخلی و تشویق صاحبان سرمایه جهت راه اندازی کارگاه های تولیدی و اشتغال آفرینی برای جوانان باشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکزرسیدگی به امور مساجد بیان کرد: مساجد می توانند با راه اندازی کارگاه های آموزشی تولید محصولات و صنایع خانگی و نیز راه اندازی بازارچه های فروش محصولات و تولیدات خانگی اقشار مختلف مردم را در این زمینه توانمند کنند.

 

وی نقش ائمه جماعات مساجد را در فرهنگسازی شعار سال و تشویق مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: امامان جماعت مساجد می توانند با تشکیل کارگروهی با همراهی بسیجیان و سایر تشکل های مسجدی، اقدامات ابتکاری و خلاقانه در زمینه پشتیبانی از تولید انجام دهند و با بهره گیری از فرصت ماه مبارک رمضان مردم را تشویق و ترغیب به تحقق شعار سال کنند.


 

حجت الاسلام ذاکر تاکید کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال‌های اخیر هم که مقام معظم رهبری تولید، استفاده از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال انتخاب کرده بودند، نسبت به آموزش ائمه جماعت برای تشویق مردم برای استفاده از کالای ایرانی اهتمام داشت و شاهد بودیم که بسیاری از مساجد نیز اقلام و مایحتاجشان را از تولیدات داخلی استفاده می کردند. ضمن اینکه برخی از مساجد در سال های گذشته در بحث کارآفرینی و آموزش مهارت های صنایع خانگی فعالیت های قابل توجه ای داشتند.

 

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی مساجد در سال 99 در بحث تولید خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کرونا که با آن در سال 99 مواجه بودیم، بسیاری از مساجد ظرفیت خود را در تولید ماسک و اقلام مورد نیاز کادر درمان نشان دادند و در حال حاضر نیز می توانند برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با راه اندازی تعاونی ها زمینه کسب و کار و تولیدهای کوچک برای جوانان را فراهم کنند.

 

کد خبر 1040070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha