نمایشگاه هنرهای اسلامی «جهان اسلام و هند» در لندن

حراج خانه «ساتبیز» در لندن نمایشگاه هنرهای جهان اسلام و هند را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق الاوسط، حراج خانه «ساتبیز» در لندن اعلام کرد: نمایشگاه هنرهای جهان اسلام و هند از 27 تا 31 مارس بر روی علاقه مندان باز می شود و بیش از 300 قطعه نفیس و ارزشمند در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

در کتابچه منتشر شده این حراج خانه آمده است که 183 قطعه از جمله تابلوی باشکوه سلطان سلیمان قانونی، دهمین سلطان امپراطوری عثمانی که به نظر می رسد در قرن شانزدهم نقاشی شده است، برای فروش گذاشته می شود.

 

این تابلو از این نظر متمایز شده است که روی یک صفحه مسی نقاشی شده است. به نظر می رسد که در این نقاشی سلطان سلیمان 43 ساله بوده است.

در آن زمان سلیمان در پی آن بود تا با شکست دادن صفویان برتری خویش را ثابت کند در نتیجه به مناطق مرکزی ایران یورش برد و تا سلطانیه پیش‌آمد. اما شاه تهماسب قصد جنگیدن نداشت و سعی می‌کرد با از دست دادن زمین، از درگیر شدن در جنگی سهمگین خودداری کند. سلیمان که از تبعات تعقیب کردن ایرانیان در زمستان سرد بیمناک بود، تغییر نظر داد و تصمیم گرفت تا بر روی عراق که آب‌وهوای مساعدتری داشت تمرکز کند. سلیمان با گذر از کوه‌های زاگرس در زمستان همان سال بغداد و سایر نواحی عراق را بدون مواجهه با هیچ‌گونه مقاومتی فتح کرد. وی همچنین بر ائتلاف مسیحی در نبرد دریایی «پروزا» که توسط پاپ پائولوس سوم سازمان دهی شده بود، پیروز شد.

 

به نظر می رسد که این تابلوی نقاشی تبادل هنری بین عثمانی ها و ونیزی ها را نشان می دهد. این تابلو بخشی از یک مجموعه خصوصی متعلق به یک خانواه فرانسوی از قرن نوزدهم برمی گردد.

این تابلو بین 60 تا 80 هزار پوند فروخته خواهد شد.

 

در این نمایشگاه قطعه های نادر و نفیس از جمله دیوان کمیاب حافظ متعلق به 1462 میلادی،کوزه کاشان ساخته شده از سفال‌‌های فیروزه ای متعلق به سال های 1200 تا 1220 و گردنبند مروارید به نام «ناو لارا» مزین به الماس متعلق به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در هند به نمایش گذاشته می شود.

کد خبر 1040084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha