بیش از ۶۰۰ نفر امدادگر در طرح نوروزی هلال احمر برای پوشش حوادث حضور دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در قرارگاه طرح نورزوی ۲۷ پایگاه جاده ای در استان و ۲۷ پایگاه اداری با حضور ۶۵۰ نفر امدادگر و نجاتگر حوادث را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا فلاح، چهارشنبه(4 فروردین) در جلسه مشترک قرارگاه امام رضاعلیه السلام و نوروز 1400 که با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار شد؛ با تصریح به این نکته که پوشش حوادث جوابگو نیست مگر با امنیت؛ گفت: در تک تک حوادث استان، امنیت پشتیبان ایمنی و امدادگران جمعیت هلال احمر است و این موضوع باعث شد حوادث بزرگی را در استان و سایر استان ها پوشش بدهیم.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ امنیت را باعث کاهش هزینه ها در امداد رسانی، پوشش سریع حوادث و امدادرسانی و بازگشت سریع آرامش به مردم در حوادث دانست و افزود: زلزله بیشترین فراوانی حوادث را در استان کرمان دارد.

 

 

وی با بیان اینکه در همه حوادث علاوه بر حضور افسران نیروی انتظامی؛ حضور خود فرماندهی در کنار مردم در حوادث کوچک و بزرگ جای قدردانی دارد؛ اظهار کرد: از 40 نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی در دنیا، امروز کرمان بیش از 30 حادثه را پوشش می دهد که به لحاظ کثرت حوادث رتبه اول را دارد.

 

 

فلاح رتبه اول امدادرسانی و رتبه اول رهاسازی در حوادث جاده ای را هم مربوط به استان کرمان دانست و گفت: به 34 هزار نفر امداد رسانی در حوادث صورت گرفته و در قرارگاه طرح نورزوی هم 27 پایگاه جاده ای در استان و 27 پایگاه اداری با حضور 650 نفر امدادگر و نجاتگر حوادث را پوشش می دهد.

 

 

وی اظهار کرد: کرمان تنها استانی که قرارگاه امداد و نجات را با حضور سپاه، هلال احمر و نیروی انتظامی تشکیل داد.

کد خبر 1040132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha