طرح جامع استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس در دست تدوین است

امانی گفت: طرح جامع استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس روستای باغچه سرا بخش مرکزی شهرستان آستارا در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «داریوش امانی» امروز(چهارشنبه، ۴ فروردین) در نشست هماهنگی کمیته مرز که در محل سالن جلسات پایانه مرزی برگزار شد به استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح جامع استقرار پایانه مرزی در باغ سیروس در دست تدوین است.

 

رییس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای کشور تصریح کرد: پس از به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی برای بررسی این موضوع به شهرستان آستارا سفری خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به بیست و پنجمین شورای ساماندهی مرز، گفت: در این شورا مصوب شد تمام کارهای اداری کامیون ‌های ترانزیتی باید به پس‌ کرانه منتقل شوند و مرز تنها محل تردد کامیون‌ ها باشد.

 

امانی خاطرنشان کرد: متاسفانه مصوبه این شورا تاکنون در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به مرحله اجرا درنیامده است.

 

رییس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای کشور اظهار کرد: کامیون‌های ترانزیتی پس از ورود به پایانه و گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا و انجام کارهای اداری در کمترین زمان ممکن به پس‌ کرانه هدایت می شوند.

 

وی به ساماندهی سالن مسافری پایانه مرزی شهرستان آستارا اشاره کرد و ادامه داد: مرزهای کشور پیشانی نظام هستند و خدمات ارائه‌ شده به مسافران ایرانی و خارجی متردد از مرز باید در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

امانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۴ پایانه مرزی است، گفت: پس از تعطیلات نوروزی سومین مرز رسمی کشورمان با پاکستان تحت عنوان«پیشین» به به بهره برداری می رسد.

 

*پایانه مرزی آستارا از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است

«غلامرضا مرحبا» نیز در این نشست، اظهارکرد: ترددهایی که به واسطه گمرک و پایانه مرزی در سطح شهرستان آستارا انجام می شود برای پویایی اقتصاد کشور و شهرستان آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

نماینده مردم بندر آستارا پایانه مرزی این شهرستان را یکی از فعال ترین پایانه های مرزی کشور دانست و افزود: پایانه مرزی آستارا از نبود زیرساخت‌ های عمرانی رنج می ‌برد.

 

مرحبا با بیان اینکه جهت احداث تیر پارک با مشکل زمین مواجه هستیم، گفت: برای احداث تیر پارک به ۳۰ تا ۵۰ هکتار زمین نیاز داریم.  

 

*تاسیسات گمرک و پایانه مرزی پاسخگوی صادرات به خارج از کشور نیست

«عباس صابر» نیز در این نشست، اظهارکرد: ترافیک کامیون های ترانزیتی مشکلات اساسی برای مردم آستارا ایجاد کرده است.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: مرز آستارا مانند دیگر مرزها نیست که خارج از شهر واقع شده باشد و همین داخل شهر بودن مرز، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه آستارا تنها مرز زمینی استان گیلان است، تصریح کرد: ۸۰ درصد صادرات استان گیلان به‌واسطه مرزی های آستارا انجام می شود.

 

صابر خاطرنشان ساخت: تاسیسات مستقر در گمرک و پایانه مرزی پاسخگوی این مقدار صادرات به خارج از کشور نیست و باید تدبیری اندیشیده شود.

 

 

کد خبر 1040148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha