سیره عملی حضرت علی اکبر(ع) الگوی مناسبی برای جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین پیکری با اشاره به سیره عملی حضرت علی اکبر (ع) گفت: سیره عملی حضرت علی اکبر(ع) الگوی مناسبی برای تربیت و پرورش جوانان در زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد پیکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) است که ایشان در واقعه کربلا یکی از حماسه آفرینان بودند. ۱۱ شعبان در تقویم به نام  روز جوان نامگذاری شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های حضرت علی اکبر (ع) گفت: حضرت علی اکبر (ع) شبیه ترین انسان از نظر الگوی رفتاری و عملی و ظاهری به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)‌ می باشد به طوریکه از امام حسین (ع) روایت شده که «هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم». همچنین در روز عاشورا که حضرت علی اکبر (ع) برای گرفتن اذن جنگ نزد امام حسین (ع) می رود؛ امام حسین (ع) به آسمان نگاه می کنند و می فرمایند: «اللهم اشهد علی هؤلاء القوم فقد برز الیهم غلام اشبه الناس برسولک محمد خلقا و خلقا و منطقا و کنا اذا اشتقنا الی رؤیة نبیک نظرنا الیه...».

 

وی خاطرنشان کرد: ولایت مداری، اصالت خانوادگی، تربیت و وراثت، کسب علم و فضایل، ادب و وقار، شجاعت از جمله ویژگی های حضرت علی اکبر (ع) است. ایشان از جوانی مجموعه‌ای از خوبی‌ها و فضیلت‌ها و نمونه‌ای روشن از فضایل عترت پاک پیامبر اکرم (ص) بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولایتمداری و شناخت امام زمان خود و دفاع از حریم ولایت یکی از ویژگی های ارزشمند حضرت علی اکبر (ع) است که امروز جوانان باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه جوانان باید سیره و منش حضرت علی اکبر (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: جوانان این مرز و بوم در شرایط شیوع ویروس کرونا نشان دادند به خوبی در مکتب ائمه اطهار (ع) پرورش یافته اند و آموزه های اسلام را به خوبی فرا گرفته اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حضور جهادی جوانان در بخش های بهداشت و درمان، کمک رسانی به بیماران، خانواده های کم بضاعت و توجه به هم نوع در دوران شیوع کرونا همه بیانگر آن است که توانسته ایم جوانان را مبتنی بر اصول اسلامی و ارزش های اخلاقی و انسانی بپرورانیم.

 

وی تصریح کرد: در سالی که به نام سال «تولید،‌ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نامگذاری شده است، جوانان باید بیش از گذشته عزم خود را برای فعالیت در عرصه های تولید و اقتصاد جزم کنند و با حضور جهادی خود در این عرصه نیز بتوانیم شاهد پیشرفت و رونق تولید و اقتصاد باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین پیکری اذعان داشت: جوانان ولایتمدار ایران اسلامی همانطور که در دوران ۸ سال دفاع مقدس مجاهدانه از کیان مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند، امروز نیز در عرصه اقتصادی و در جنگ اقتصادی پیشرو خواهند بود.

کد خبر 1040255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha