کودک آزاری در گنبدکاووس و جولان شایعات در فضای مجازی

در پی انتشار خبری مبنی بر تعرض به دو دختر بچه در گنبدکاووس شایعات فضای مجازی باعث تنش های اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در پی انتشار خبری مبنی بر تعرض به دو دختر بچه در گنبدکاووس شایعات فضای مجازی باعث تنش های اجتماعی در گنبدکاووس شده است.

 

این تنش ها به واسطه اظهار نظرها و ادعاها در فضای مجازی مبنی بر تعرض جنسی به این دو کودک شکل گرفت و با شیطنت های مجازی برخی از رسانه های معاند باعث شد که این موضوع به یک شکاف و مسئله قومیتی تبدیل شود.

 

مسئولان و ائمه جمعه شهرستان گنبدکاووس در پی انتشار اینگونه اخبار در فضای مجازی و تنش هایی اجتماعی خواهان رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده از مجاری قانونی شدند.

 

*دستگاه قضایی به جرایم علیه نوامیس و امنیت مردم حساس است

براین اساس  «هادی هاشمیان» پس از نشست با قاضی پرونده و آگاهی از اقدامات انجام شده  در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی به جرایم علیه نوامیس و امنیت مردم حساس است یادآور شد که با وجود تعطیلات نوروزی، دستگاه قضایی بلافاصله به موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات قضایی انجام شده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد که پرونده با سرعت و قاطعیت رسیدگی می شود وگام به گام روند رسیدگی و محاکمه  از طریق رسانه ها به مردم اعلام خواهد شد.

 

 *نزاع و جرائم غیراخلاقی را قومیتی و مذهبی نبینیم

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» نیز در این باره می گوید: استان گلستان به عنوان استان وحدت اقوام معروف است و حقیقتا وحدت نیز برازنده مردم خوب و اقوام استان گلستان است و همه اقوام بر این مسئله باور دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: استان گلستان در وحدت و همدلی خوشنام است و هر اتفاقی توسط هر کسی رخ دهد نباید آن را به طیف خاص و یا مذهب معطوف کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد متذکر شد: اگر مسئله غیراخلاقی و یا نزاعی پیش آمده نباید آن مسئله را به صورت مذهبی یا قومیتی دنبال کنیم، همه قومیت ها و مذاهب محترم هستند و شیعه و سنی در کنار هم در تعامل هستند و با هم توافق دارند و اگر اتفاقی در جامعه رخ می دهد باید بزرگان جامعه پیگیری این مسائل را از تعبیر قومیتی به دور بدانند.

 

وی به موضوع تعرض به دو دختر بچه در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: مراکز امنیتی و قضایی در حال بررسی این ماجرا هستند و قطعا با مجرم با اشد مجازات برخورد می شود و باید اجازه دهیم که دستگاه های امنیتی و قضایی کار خود را انجام دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان یادآور شد: اگر این موضوع تعرض به این کودکان به اثبات برسد قطعا تصمیمات از سوی دستگاه قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

*رد شایعه دخالت امام جمعه گنبدکاووس در آزادسازی متهم

از سویی دیگر دفتر امام جمعه گنبدکاووس حجت الاسلم «محمود ترابی» شایعه مربوط به موضوع آزادسازی مهم روستای عرب سرنکی که در این ماجرا نقش دست داشته را  رد کرد.

 

در بیانیه ای از سویی دفتر امام جمعه گنبد کاووس تاکید شد«همانطور که در مواضع امام جمعه گنبدکاووس بارها منتشر شده، قانون معیار اصلی رسیدگی به این موضوع است و ایشان هرگونه اقدام خارج از  در روند رسیدگی قانونی به این موضوع  به نفع شخص و یا هر گروهی را تکذیب کردند.

 

متاسفانه عده ای با انتشار شایعات سعی در ایجاد تنش و ناآرامی دارند و از مردم عزیز و هوشیار گنبدکاووس خواهانیم که به اخبار بدون منبع و  شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار مربوط به امامت جمعه را از طریق روابط عمومی و یا خبرگزاری های معتبر دنبال کنند.»

 

*رسیدگی قضایی در کوتاه ترین زمان ممکن 

همچنین استاندار گلستان تاکید کرد که  دستگاه قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرد خاطی را مجازات می کند.

 

«هادی حق شناس» با بیان اینکه صبر مردم گنبد کاووس مانع از سوء استفاده ضد انقلاب شد، ابراز داشت: حادثه سد گلستان حادثه ای تلخ بود و دستگاه قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حکم فرد خاطی را صادر خواهد کرد تا متخلف مطابق قانون مجازات شود.

 

وی متذکر شد: تعرض به دو کودک معصوم حادثه ای تلخ بود که خوشبختانه تمام دستگاه های مسئول از ابتدا به پرونده ورود کردند و انشاالله دستگاه قضایی مطابق قانون فرد خاطی را مجازات خواهد کرد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: از بزرگان و مسئولان گنبد کاووس و به ویژه جوانان گنبدی به واسطه صبر و تحمل تشکر می کنم که اجازه ندادند ضد انقلاب از این حادثه تلخ سوء استفاده کند، خوشبختانه همراهی تمام دستگاه ها بگونه ایست که اجازه نخواهیم داد رسانه های بیگانه خدشه ای به وحدت استان وارد کنند.

 

آن چیزی که مشخص است جامعه مدنی ایران به مسئله تعرض به کودکان حساس است و این برخورد با چنین جرائمی خواست همه مردم است و قطعا مجاری قانونی نیز با بررسی دقیق جزئیات پرونده با متخلف برخورد می کنند ولی برخی از رسانه های معاند درصدد هستند که از این شرایط برای تفرقه و تنش بین شیعه و سنی در گنبدکاووس بهره ببرند.

کد خبر 1040373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha