متصدیان واحدهای صنفی و مددجویان کمیته امداد پایش کرونا شدند

ارجمند گفت: برای پیشگیری از موج چهارم کرونا در شهرستان جهرم، نیروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در طرح مراقبت در منزل ۱۲۷ نفر را در شهرستان های جهرم و خفر و تعدادی از روستاهای سیمکان مورد پایش و غربالگری قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «سید مجید ارجمند»، امروز (پنجشنبه ۵ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: در سه روز اول تعطیلات سال جدید نیروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم طبق مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، جهت پیشگیری از موج چهارم کرونا و کنترل بیماری، ۸۲ نفر از متصدیان و کارگران واحد های صنفی شهرستان مانند تعدادی از قنادی ها، رستوران ها، تالارها و غیره را تحت غربالگری بیماری کرونا قرار دادند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این نمونه گیری ها در پیگیری های فعالی که درب منزل بیماران کووید ۱۹ انجام شده، از نزدیکان این بیماران و افرادی که در معرض تماس با آنها بوده اند صورت گرفته است و برخی از افراد مشکوک نیز جهت نمونه گیری به مراکز منتخب نمونه گیری ارجاع داده شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه مددجویان تحت پوشش بهزیستی از دیگر افرادی بودند که توسط تیم مراقبت در منزل تحت غربالگری قرار گرفته اند، بیان کرد:با توجه به ابتلای تعدادی از خانوار های روستایی از بخش سیمکان و  شهرستان خفر به بیماری کرونا، روزانه بیماریابی از افراد توسط تیم های مراقبت در منزل انجام می شود.

 

 ارجمند با اشاره به اینکه در سه روز اول سال جدید، ۴۵ نفر از روستاهای «جزه» و «آرجویه» تحت غربالگری قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: تب، بی حالی و بدن درد از علائم مشکوک به بیماری بوده است.

 

وی عنوان کرد: آموزش خود مراقبتی بصورت تلفنی و حضوری به بیمار و اطرافیان بیمار، سنجش میزان اکسیژن خون و ارزیابی گروه های پر خطر از دیگر فعالیت های تیم های مراقبت در منزل و رهگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در تعطیلات نوروز است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه تیم بیماریابی مراقبتی، آماده ارائه خدمات از جمله نمونه گیری در منزل هستند، گفت: شهروندان می توانند جهت انجام نمونه گیری با شماره ۵۴۴۴۰۸۱۷ تماس بگیرند.

 

کد خبر 1040401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha