ناقوس کلیسای مسروپ مقدس اراک به صدا درآمد

همزمان با 12 بهمن و ورود تاریخی امام راحل (قدس) ناقوس کلیسای مسروپ مقدس اراک با حضور جامعه اقلیت های دینی استان مرکزی به صدا درآمد.

 رازمیک هاکوپیانس، مسئول کمیته اقلیت های مذهبی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در اراک، گفت: غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهیدان توسط ارامنه اراک در یکی از روزهای دهه مبارک پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های کمیته اقلیت های مذهبی ستاد دهه فجر استان مرکزی است.

 

وی ادامه داد: در چهارمین روز از ایام الله فجر امسال نیز حضور جامعه اقلیت های دینی استان مرکزی در بیت قدیمی امام راحل در خمین و ادای احترام به مقام شامخ ایشان برگزار می شود.

 

هاکوپیانس افزود: اهدای خون توسط جمعی از ارامنه و نمایندگان اقلیت های دینی استان و حضور در خانه سالمندان و آسایشگاه معلولین اراک از دیگر برنامه های این کمیته در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

مسئول کمیته اقلیت های مذهبی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: ارامنه استان مرکزی پشتیبانی قاطع و حمایت خود را از انقلاب اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی 22بهمن همگام با اقشار مردم به نمایش خواهند گذاشت.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم نمادین که در نخستین روز از ایام الله دهه فجر برگزار شد، ارامنه گریگوری اراک و شهرهای تابعه بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا تجدید پیمان کردند.

 

گفتنی است، این آیین با دعا و نیایش ارامنه در محوطه کلیسای مسروپ اراک همراه بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 104049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha