رونق تولید مهمترین راه استقلال از فشارهای اقتصادی است

حجت‌الاسلام بارانی مهمترین اصل در شکست دادن دشمنان در مقوله تحریم و فشارهای اقتصادی را استقلال آن دانست وگفت: مهمترین راه این استقلال، رونق تولید محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «محمد بارانی» در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک سال نو گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال نیز مانند سنوات قبل در نامگذاری سال به تولید و اقتصاد توجه داشته‌اندو تاکید مکرر ایشان نشان دهنده اهمیت مقوله تولید است.

 

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه کشورمان وقتی قدرتمند می‌شود که تولید در آن تقویت شود اضافه کرد: مهمترین اصل در شکست دادن دشمنان در مقوله تحریم و فشارهای اقتصادی، استقلال اقتصادی است که مهمترین راه این استقلال، رونق تولید محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر مقدار تولید رونق پیدا کرد، به همان نسبت سلطه غرب بیشتر برچیده می‌شود لذا در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، رونق تولید نشان از زیست انقلابی است اظهارداشت: اگر مدیران ما بخواهند انقلابی مدیریت کنند، راه درست آن رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید است البته از این منظر باید گفت تنها مدیران نیستند که در زمینه تولید رسالت دارند بلکه آحاد مردم در آن مؤثر هستند.

 

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رونق تولید حتی نقشی هم برای مساجد قائل شده‌اند، تاکید کرد: مساجد در تراز اسلامی، می‌بایست برای محله خودشان و جوانان شأن طرح و برنامه داشته باشند و لذا در رونق تولید نقش ایفا کنند.

 

امام جمعه مهدیشهربا بیان این مطلب که اگر بخواهیم رونق را به تولید برسانیم باید موانع را برداریم که یکی از این موانع، واردات بی رویه کالا است افزود: گاهی یک کالا در کشور تولید می‌شود اما همزمان از خارج نیز وارد می‌شود در نتیجه تولید داخلی ورشکسته می‌شود.

 

وی قاچاق را یکی دیگر از مهمترین موانع تولید برشمردوافزود: مقررات زائد از دیگر موانع تولید است که باعث می‌شود یک فرد برای تأسیس کارخانه چند سال درگیر باشد و در نتیجه رغبت خود را در تولید از دست می‌دهد. هم مجلس و هم دولت باید در حرکت انقلابی همه موانع تولید را بردارند تا یک سرمایه‌گذار اگر بخواهد تولید کند، به سرعت بتواند این مسیر را طی کند.

 

حجت الاسلام بارانی به ضرورت اصلاح نظام بانکی نیز اشاره کرد و بیان داشت: گاهی کارخانه‌ای به معرض تولید که می‌رسد با وام‌هایی که گرفته، ورشکسته می‌شود و همانجا باید کارخانه را تحویل بانک دهد. هرچند در یکسال اخیر خیلی از کارخانه‌ها احیا شدند اما باید مسائل تسهیل شود.

 

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه اصلاح نظام گمرکی از دیگر مسائلی است که می‌بایست در زمینه رونق تولید داخلی و ارتقای صادرات به آن پرداخت، گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی امروز یک اصل مهم در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است امروز ما باید برای تولید، چشممان را از غرب و طمعمان را از برجام قطع کنیم و چشم به داخل داشته باشیم، ظرفیت‌های داخلی ما، بسیار غنی و خوب هستند که از جمله آن، منابع داخلی و زیر زمینی، معادن، نیروی کار جوان و خلاق و تحصیل کرده و… هستند.

 

وی بااشاره به اینکه دیگر مطلبی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفت، فضای مجازی است،اظهارداشت: فضای مجازی در هر کشوری یک مقرراتی دارد و حتی در کشورهای لائیک هم اینگونه است، اما این ول انگاری‌هایی که در فضای مجازی کشورمان وجود دارد، در هیچ کشوری نیست، موضوع مهم اما در این بین آن است که ایستگاه و خاستگاه این فضای مجازی کشورمان، در خارج از کشور و در یک پادگان نظامی در آمریکا است.

 

حجت الاسلام بارانی فضای مجازی را از سلاح های آمریکا عنوان کردو افزود: این کشور برای نابودی یک کشور دیگر یا دست به جنگ نظامی می‌زند و یا در فضای مجازی فعالیت می‌کند لذا باید هوشیار بود. وقتی ول انگاری را در جامعه گسترش دهد، ایمانی برای جوان نمی‌ماند و لذا این خطرناک است.

 

کد خبر 1040580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha