برنامه‌های حرم مطهرحضرت معصومه(س) در شب نیمه شعبان تشریح شد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی ویژه برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شب نیمه شعبان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی احمدی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ویژه‌های برنامه‌های مختلفی را در شب نیمه شعبان دنبال می‌کند،گفت: از جمله شب‌های پر برکت و با فیض ماه شعبان، شب پرفضیلت نیمه شعبان است که همانند شب قدر ارزش‌های معنوی زیادی دارد و در این شب پرداختن به عبادت و تضرع در درگاه الهی از ثواب ویژه برخوردار است.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: مراسم احیای نیمه شعبان در شب پانزدهم شعبان ساعت یک بامداد با حضور زائران و مجاوران در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

 

وی افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم، قرائت قرآن توسط فروغی و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مناجات‌خوانی و قرائت دعای کمیل با نوای میثم مطیعی از دیگر برنامه‌های مراسم احیای نیمه شعبان در حرم حضرت معصومه(س) است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: این مراسم با حضور محدود زائران و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال و به‌صورت زنده نیز از شبکه سه سیما و صفحات اختصاصی آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی به نشانی astanqom@ پخش خواهد شد.

 

وی همچنین به برگزاری جشن‌های بین‌المللی نیمه‌شعبان در حرم اشاره کرد و گفت: شنبه هفتم فرودین‌ماه بعد از نماز عشاء ویژه عرب‌زبانان خواهر و برادر مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ کریم الخزعلی، شعرخوانی، مداحی ملا عبدالعظیم النجفی و قرائت قرآن در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

 

احمدی افزود: یکشنبه و دوشنبه همزمان با هشتم و نهم فروردین‌ماه مصادف با شب و شام نیمه شعبان بعد از نماز عشاء محفل ویژه اردو زبانان با سخنرانی حجت‌الاسلام سید رضا حیدر، شعرخوانی و مداحی در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها با حضور برادران برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س)ادامه داد: یکشنبه هشتم فروردین‌ماه ساعت ۱۷ الی ۱۹ نیز محفل ویژه خواهران اردوزبان با شعرخوانی، اجرای سرود و مسابقات در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برپا خواهد شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1040627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha