لقب «ناری القری» و سخاوت حضرت علی اکبر(ع)

امام جمعه شهر نوش آباد گفت: در بین فرزندان بنی هاشم تنها به حضرت علی اکبر(ع) لقب «نَارِئُ القُرَی» داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، در آغازین روزهای سال نو و بهار پرطراوت به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، مراسم باشکوهی در طبیعت و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهر نوش آباد برگزار شد.

 

 امام جمعه شهر نوش آباد در این مراسم با اشاره به برخی صفات حسنه و سجایای اخلاقی حضرت علی اکبر علیه السلام گفت: حضرت علي اکبر (ع) به عبادت و راز و نياز با خداوند عشق مي ورزيد و در راه فراهم آوردن نيازهاي بندگان خدا کوشا بود.

 

حجت الاسلام سید حسین علوی افزود: ایمان راسخ به ایشان شجاعت و شهامت بخشيده بود و در طريق دانش و معرفت به کمالاتي نايل و چشمه هاي حکمت در روح و روانش جاري بود.

 

امام جمعه نوش آباد در ادامه با بیان اینکه در بین فرزندان بنی هاشم تنها به حضرت علی اکبر(ع) لقب «نَارِئُ القُرَی» داده شده است، گفت: این لقب به کسی گفته می شد که بر بام خانه خود، شعله آتشی را بر می افروخت تا اگر مستمندی یا بیچاره ای و یا مهمانی که پناه ندارد، به سمت شعله های کرامت بیاید و پای سفره اطعام و مهمان نوازی اش بنشیند.

 


تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری جوان احسان ابراهیمی ، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، اعرابی و عابد پور و اجرای مسابقه حضوری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در فاصله سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده است./

کد خبر 1040646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha