مهمترین وظیفه منتظر واقعی گره‌گشایی از مشکلات مردم و همدلی با گرفتاران است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: امروز مهمترین وظیفه یک شیعه پیرو و منتظر واقعی، پرهیز از صفات زشت و گره‌گشایی از مشکلات مردم و مواسات و همدلی با گرفتاران است.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: بزرگترین مدال افتخار ما شیعیان عشق، محبت و دوستی مولایمان امام زمان(عج) است و زیباترین لحظه عمرمان زمانی است که احساس کنیم مولایمان از ما راضی است و در دل او جایی داریم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: امام صادق(ع) فرمودند؛ هرگاه خواستی بدانی که نزد ما چه جایگاهی داری به دلت مراجعه کن که ما نزد تو چه جایگاهی داریم، در زیارت امین الله می خوانیم: ...مُستَنَّهَ بِسُنَنِ اَولِیائک ،مُفارقَهَ لِاَخلاقِ اَعدائک، یعنی خدایا از تو می‌خواهم که اخلاق و صفات و رفتار اولیای تو را در خودم بوجود بیاورم و از اخلاق و صفات و رفتار دشمنان تو دور باشم، صفاتی مانند: بخل، حسادت، حرص، طمع، فریبکاری، دنیاپرستی، غرور و تکبر، قدرت طلبی و ثروت اندوزی و... از صفات دشمنان خداست.

 

وی گفت: چنانچه وجود مقدس امام زمان(عج) گله‌مندانه به علی ابن مهزیار اهوازی فرمود: شماها دنبال ثروت اندوزی هستید و به مومنان ضعیف و محروم به‌جای دستگیری و کمک، بی‌رحمی می‌کنید و تکبر می‌ورزید، قطع رحم می‌کنید و رابطه خویشاوندی و اجتماعی را از بین می‌برید، آن وقت می‌خواهید ما شما را دوست داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه یک شیعه پیرو و منتظر واقعی، پرهیز از این صفات زشت و گره‌گشایی از مشکلات مردم و مواسات و همدلی با گرفتاران است و با این هدف رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی پس از آن با نامگذاری عنوان سال، بر حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع و مشکلات آن تاکید فرمودند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه وظیفه مسئولان و دولتمردان در این رابطه مشخص است خاطرنشان کرد: وظیفه مردم، مسئولیت‌پذیری و همکاری و در میدان تولید قرارگرفتن است.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد متمکن به‌جای اینکه به دنبال شغل‌های کاذب برای ثروت اندوزی و جمع مال و پول باشند، ثروت و پولشان را در تولید کالاهای مورد نیاز مردم و ارزاق عمومی بکار گیرند و عده‌ای را مشغول کار کنند.

 

 

کد خبر 1040682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha