نقش محوری کانون های فرهنگی مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی

امام جمعه آران و بیدگل گفت: کانون های فرهنگی مساجد نقشی محوری در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی و بینش اجتماعی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در آئین افتتاح کانون فرهنگی هنری «محراب عشق» این شهرستان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نهادهای مردمی خود جوش هستند که در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: حوزه فرهنگ با مسائل اجتماعی از جمله آسیب های اجتماعی ارتباط تنگاتنگی دارد و کانون های فرهنگی مساجد نقشی محوری در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی و بینش اجتماعی جامعه دارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی گستره فعالت کانون های مساجد را بسیار بالا دانست و بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های مختلف به ویژه مهارت ‌آموزی، شناسایی و پرورش استعدادهای فرهنگی هنری، توانمندسازی انسانی و پرورش مدیران آینده، حوزه های مختلف آموزش عمومی و ترویج فرهنگ قرآن و عترت فعالیت می کنند و چون کارکرد آن ها با فطرت هماهنگ است از مراکز تأثیرگذار فرهنگی و دینی به شمار می روند.

 

وی خاطر نشان کرد: دوری از موازی کاری، گفتمان سازی، اراده بیشتر، حضور نیروهای جوان، شناخت نیاز روز شهر و محله سبب موفقیت بیشتر کانون های فرهنگی در بسترسازی امور فرهنگی، دینی، باورهای دینی، نشاط اجتماعی و فعالیت مساجد می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل هم در این آئین، کانون های فرهنگی هنری مساجد را از ظرفیت ها و مراکزی برشمرد که به عنوان بازوان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرستان ها در تمامی زمینه های فرهنگی هنری فعال هستند.

 

سعید ضابطی افزود:  مساجد، از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی پایگاهی برای بروز انقلاب، پایه گذاری اتاق جنگ، مرکزی برای مدیریت بحران بوده و در شرایط بیماری کرونا هم به عنوان مراکزی برای اهدای کمک های مؤمنانه و بخش قابل توجهی از برنامه های اجتماعی مساجد فعالیت می کند.

 

کانون فرهنگی هنری «محجراب عشق» وابسته به ستاد اقامه نماز شهرستان آران و بیدگل طی مراسمی به عنوان هفتاد و سومین کانون فرهنگی هنری شهرستان آران و بیدگل با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

کد خبر 1040766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha