برگزاری مراسم نیمه شعبان در شهرهای زرد و آبی بدون اعلام فراخوان بلامانع است

زینی وند اعلام فراخوان برای برگزاری جشن ها در مساجد را ممنوع دانست و گفت: با رعایت پروتکل ها مراسم محدود در شهرهای آبی و زرد مشکلی ندارد اما فراخوان داده نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۷ فروردین) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا از دستگاه هایی که در نیمه اول تعطیلات نوروزی همکاری داشتند و مستقر بودند، تشکر و از افزایش آمار تلفات تصادفات رانندگی در تعطیلات ابراز تاسف کرد و گفت: باید این مسئله کنترل شود.

 

 



استاندار کرمان در ادامه به شعار سال اشاره و تصریح کرد: تمرکز نامگذاری ها در یک دهه اخیر بر اقتصاد، معیشت و توانمندسازی اقتصاد از درون است و نامگذاری دقیقی امسال صورت گرفت و با سه کلیدواژه مهم همچنان اقتصاد در کشور محور است زیرا نقطه آسیب ما هم اقتصاد است.

 




وی تولید را محور اقتصاد عنوان و بیان کرد: بعد از تولید، پشتیبانی مهم است زیرا کارخانجاتی داریم که به دلیل عدم حمایت و یا واردات بی رویه و یا عدم مطالعه دقیق درباره کالاهای داخلی و عدم تبلیغ و پشتیبانی با مانع مواجه شدند.

 



استاندار کرمان افزود: مهم ترین موضوع ما در تولید، موانع در سرمایه گذاری و کارآفرینی است و قوانینی که خودمان تصوب کردیم، دست و پای ما را گرفته و مانع زدایی برمبنای شفافیت اقتضائی در استان ها است که به صورت مفصل در این زمینه صحبت خواهیم کرد.
 

 

 


وی ادامه داد: از همه صاحب نظران به ویژه در حوزه اقتصادی می خواهیم در جاهایی که می شود؛ با این نامگذاری رفع موانع کرد و امکانات و جهت گیری کشور می تواند در راستای این نامگذاری بسیج شود.

 



استاندار کرمان سپس با بیان اینکه در هر جا که تعداد موارد مثبت و سرپایی افزایش یافته هشدار می دهد، یعنی تمرکز را باید بیشتر کرده و نگذاریم روند صعودی خیلی بالاتر برود؛ ادامه داد: در رفسنجان و سیرجان این هشدار را می بینیم و باید کنترل شود.

 

 



وی با بیان اینکه محدودیت های اقتضائی در اختیار فرمانداران و دستشان باز است؛ گفت: مجوز برگزاری همایش و تجمعات در هیچ شهرستانی نداریم مگر با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و در خصوص عید نیمه شعبان و روز طبیعت تقسیم بندی وضعیت نداریم و کلا" محدودیت اعلام شده و فرمانداران باید برای جلوگیری از تجمع در تفرجگاه ها این مکان ها را تعطیل کنند و تجمع در نیمه شعبان نیز ممنوع است.
 

 


زینی وند با اشاده به اینکه در شهرهای زرد تکیف روشن است و با جمعیت محدود و رعایت پروتکل در نماز جمعه شرکت می کنند اما اعلام فراخوان برای برگزاری جشن ها در مساجد ممنوع است؛ اظهار کرد: رعایت پروتکل ها و مراسم محدود در شهرهای آبی و زرد مشکلی ندارد اما فراخوان داده نشود.

 

 


وی با افزودن اینکه دید و بازدیدهای نوروزی ادارات محدودیت دارد و باید وقت را روی موارد مهم گذاشت؛ ادامه داد: در نیمه شعبان موکب ها و درب مغازه ها با فضای نیمه شعبان فعال باشد اما خوراکی و نذری توزیع نشود.

 

 



استاندار کرمان در خصوص وضعیت رستوران ها بر لزوم تهویه مناسب تاکید کرد و با اشاره به درگردش بودن ویروس جهش یافته و پایین آمدن حساسیت مردم؛ نسبت به سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی و امکان بروز پیک جدید ابراز نگرانی کرد.

 




وی با اشاره به اینکه تا دو سه ماه آینده به واکسن فراگیر دست پیدا نمی کنیم؛ افزود: با این وجود تنها راه فعلی مراقبت ها، رعایت پروتکل ها و دقت فرمانداران و همه برای جلوگیری از تجعات است.


 

کد خبر 1040775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha