کانون های مساجد در خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام عاشوری با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد تخریب جایگاه رفیع مساجد بوده‌اند گفت: مساجد در خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

حجت‌الاسلام «سامان عاشوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در پاسخ به این پرسش که چگونه باید از ظرفیت مساجد و کانون‌های مساجد در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن بهره برد اظهار داشت: دشمنان همواره درصدد تخریب جایگاه رفیع مساجد بوده‌اند بنابراین مساجد در خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

 

مسئول امور تبلیغی جبهه فرهنگی استان گیلان عنوان کرد: یکی از مسائلی که در شروع مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نقش به سزایی داشته و دارد، بحث و مسجدگرایی است زیرا دشمن می‌دانست انقلاب از مساجد آغاز شده بنابراین همیشه درصدد هدف قرار دادن مساجد به عنوان پایگاه مهم انقلاب اسلامی بوده است.

 

عاشوری با بیان اینکه دشمن تاکنون به روش‌های مختلف هجمه‌های بسیار زیادی را علیه مساجد به راه انداخت و توطئه‌های آن همچنان هم ادامه دارد تصریح کرد: دشمن می‌خواهد یکسری مسائل را عنوان کرده و به مسجدی‌ها نسبت بدهد و تفکری را در جامعه القا کند که مسجد دیگر آن کارایی خود را از دست داده است.

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) رشت به سخنان امام خمینی(ره) درباره کارکرد تعیین کننده مساجد در تحولات اشاره کرد و افزود: در برابر این حجم توطئه‌افکنی دشمنان امام خمینی(ره) از آغاز نهضت انقلاب اسلامی فرمودند مسجدها سنگر است و سنگرها باید حفظ شوند بنابراین امام راه را به همه ما نشان دادند و با سخنان خودشان در حقیقت خط‌مشی را برایمان مشخص کردند.

 

مسئول امور تبلیغی جبهه فرهنگی استان گیلان افزود: از صدر اسلام تا به امروز هنوز هم آن نهضتی که توانست جلوی دشمنان بایستد همین مساجد و منابر بوده‌اند حتی در فضای امروز که عصر تکنولوژی نام گرفته الحمدالله باز هم می‌بینیم حالت غلبه منبر و مسجد در اجتماع احاطه دارد.

 

عاشوری نقش ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، کانون‌ها و نمازگزاران مسجدی را در تحولات اجتماعی به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقشی جدید و ویژه خواند و گفت: در اینجا باید به این نکته هم اشاره کنم که امروزه برخلاف گذشته یک امام جماعت، هیئت امنا و مسجدی خوب کسی است که علاوه بر حفظ ارتباط مستمر خود با مسجد نقش خود را هم به خوبی در جامعه ایفا کند.

 

وی کمک مؤمنانه، شرکت در جبهه و جنگ، اقدامات فرهنگی و نظایر این‌ها را از جمله نقش‌هایی که در برهه‌های مختلف توسط مؤمنان مسجدی باید ایفا شود دانست و یادآور شد: امروزه تهاجم فرهنگی یک تهاجم همه جانبه و جنگ نرمی است که مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان به آن اشاره و بر لزوم مقابله با آن تاکید فرموده‌اند.

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در 15 اسفند 99 و هم در عید مبعث رویکرد فضای مجازی و بحث فرهنگی را مورد اشاره قرار دادند خاطرنشان کرد: ما مسجدی‌ها و کسانی که خود را منتسب به امر دین می‌دانیم باید چنین مسائلی را به شکل دقیق پیگیری کنیم و در خط مقدم جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی باشیم. 

کد خبر 1040795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha