راه اندازی پویش مردمی «هر شهروند یک مراقب سلامت» در جنوب غرب خوزستان

سلمان زاده از راه اندازی پویش مردمی امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان «هر شهروند یک مراقب سلامت» در جنوب غرب خوزستان به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سلامت مردم خبر داد.

«شکرالله سلمان زاده» ظهر امروز (شنبه ۷ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با انتقاد از حضور مردم در پارک ها و بازارها در ایام نوروز اظهار کرد: اینکه از همه شهروندان مراقبت کنیم و برای هر نفر یک مراقب سلامت قرار دهیم امکان پذیر نیست اما هر شهروند می تواند از خود و خانواده خود در مقابل ابتلا به بیماری مراقبت کند و به سایر افرادی هم که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر دهند و در واقع به نوعی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان راه اندازی پویش های مردمی را یکی از راه های تغییر در رفتار و سبک زندگی مردم دانست و افزود: در این راستا دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سلامت مردم پویشی را تحت عنوان «هر شهروند یک مراقب سلامت» راه اندازی کرده و از تمامی شهروندان تقاضا داریم که به این پویش بپیوندند و ما را در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش مبتلایان یاری کنند.

 

وی ضمن قدردانی از همراهی صدا و سیما، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در توسعه فرهنگ سلامت تصریح کرد: از همه کسانی که می توانند در این زمینه ما را یاری کنند می خواهیم که با دعوت از مردم به در خانه ماندن و عدم حضور در پارک ها، فضاهای عمومی، دورهمی ها و میهمانی های خانوادگی به کاهش بیماری در منطقه کمک کنند.

 

سلمان زاده از انجام  ۳۵۹ مورد تست کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۸۳ مورد جدید مثبت داشته ایم که ۸۴ نفر مربوط به آبادان، ۷۳ نفر از خرمشهر و ۲۶ نفر در شادگان مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

 

وی بیان کرد: از کل موارد مثبت قطعی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۸ نفر در آبادان ۷۱ نفر، خرمشهر ۶۴ نفر و شادگان ۲۳ نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند و در روز گذشته نیز ۳۵ نفر در بیمارستان ها بستری و ۵۴ نفر نیز با بهبودی ترخیص شده اند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه سه نفر در آبادان، یک نفر از خرمشهر و یک نفر در شادگان طی روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت شدند

 

وی تعداد کل موارد مثبت بستری در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۲۱۱ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد کل موارد مثبت در مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۰ هزار و ۱۵۱ نفر بوده که از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۵ نفر در آبادان، پنج هزار و ۶۱۱ نفر مربوط به خرمشهر و پنج هزار ۳۳۵ نفر از شادگان گزارش شده است.

 

سلمان زاده یاد آور شد: متاسفانه در این مدت ۶۸۵ نفر مثبت قطعی نیز فوت کرده اند که ۳۴۹ نفر از آنان در آبادان، ۲۳۰ نفر خرمشهر و ۱۰۶ نفر از شادگان بوده است.

 

کد خبر 1040801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha