شیعه امام زمان(عج) ابتدا درباره ولی‌فقیه زمان خود امتحان می شود

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی گفت: در عصر غیبت کسی نمره قبولی می‌گیرد که امتحان خود را نسبت به مسلم بن عقیل که همان ولی فقیه زمان است پس داده باشد،

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حیدری کاشانی» شامگاه شنبه ۷ فروردین در آستانه نیمه شعبان در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: هر کس نفس خود را پاکسازی کرد به رستگاری دنیا و آخرت می‌رسد و هرکس آن را رها کند به هلاکت دنیا و آخرت دچار می‌شود.

وی افزود: «خالدین فیها ابدا» جایگاه انسان در آخرت است، پیامبر(ص) فرمودند یک وجب از بهشت مومن بهتر از تمام دنیا و آنچه در دنیا است، سبقت بگیرید برای رسیدن به بهشتی که پهنای آن به میزان آسمان‌های هفتگانه است. در قسمتی از آسمان دنیا انسان ۴۳ میلیون کهکشان را کشف کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا مقابل آخرت مکانی پست است، عنوان کرد: حیف است انسانی که برای بهشت خلق شده وجود خود را خرج آلودگی و نفسانیت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی با اشاره به این آیه قرآن کریم که در آخرت از نعمت سوال می‌شود، اظهار کرد: خداوند از نعمت‌هایی مثل خوراک و پوشاک اگر اسراف نشود سوال نمی‌کند بلکه درباره نعمت ولایت و امامت سوال می‌کنند زیرا انسان تنها با ولایت اهل‌بیت(ع) می‌تواند به نعمت‌های ابدی آخرت دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی به درجات پایین بهشت قناعت نمی‌کند، ابراز کرد: شیعیان بهشت را با اهل بیت(ع) دوست دارند، شیعه باید تلاش کند که در معیت و اطاعت از امام زمان(عج) به جنات رضوان الهی دست پیدا کند. تنها در اطاعت از امام زمان(عج) و دستورات الهی انسان می‌تواند تزکیه نفس داشته باشد و وارد بهشت رضوان الهی شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، گفت: تحت هیچ شرایطی نماز اول وقت خود را به تاخیر نیاندازید، شیعه واقعی برای نماز اول وقت و نماز شب خود بسیار اهمیت قائل است و آن را تحت هیچ شرایطی از دست نمی‌دهد، از خداوند بخواهیم که به ما توفیق نماز شب بدهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی با بیان اینکه در عصر غیبت یک حجت از جانب خداوند برای جامعه بشری وجود دارد، عنوان کرد: در عصر غیبت علمای ربانی و الهی شده حجت الهی هستند. در عصر غیبت علمای ربانی بهترین فرد را که بالاترین نسبت نوری و سنخیت را با مهدویت پیدا کرده است را برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب می‌کنند که او ولی امر مسلمین می‌شود. مسلم بن عقیل نایب امام حسین(ع) و قبل ورود امام ولی امر مسلمین در شهر کوفه بودند.

وی ادامه داد: تا آمدن امام قائم حجت و نایب امام که جامعیت مدیریت را دارد ولی‌امرمسلمین است، شهید سردار قاسم سلیمانی درباره رهبری می‌فرمایند اگر تمام علمای جهان یک طرف باشند و رهبرم یک طرف به طور قطع من بدون شک به سمت رهبرم می روم.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) برگزیدگان امت من کسانی هستند که هم و غمی جز امام زمان(عج) ندارند، شیعه امام زمان(عج) باید مدافع آرمان‌های مهدویت باشند و در برآورده کردن خواسته امام زمان خود سرعت بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی ادامه داد: شیعه امام زمان(عج) ایشان را خرج خواسته‌های دل خود نمی‌کند، یک لحظه توفیق رضایت امام زمان خود را به چیزی نمی‌دهد، شهید حججی شهادتی را از خداوند خواست که به درد امام زمان او بخورد.

وی بیان کرد: در عصر غیبت کسی نمره قبولی می‌گیرد که امتحان خود را نسبت به مسلم بن عقیل که همان ولی فقیه زمان است پس داده باشد، کسانی که رهبری را کنار می‌گذارند و می‌گویند فقط برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم آنها معادله غیبت و امام زمان(عج) را متوجه نشدند.

 

کد خبر 1040972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha