منتظران ظهور/ گیلان غرق در شادی جشن‌های نیمه شعبان

همزمان با شب و روز نیمه شعبان مساجد و اماکن مذهبی شهرستان گیلان غرق در شادی جشن‌های میلاد با سعادت امام زمان(عج) است.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکار ضیابری: همزمان با نيمه شعبان و سالروز ميلاد حضرت مهدي (عج) مساجد، بقاع متبرکه و هيئت‌هاي مذهبي سراسر گیلان به ویژه شهر صومعه‌سرا با برگزاري مراسم باشكوه اين اعياد فرخنده را جشن گرفتند.

 

مردم از چند روز گذشته تاكنون با آذين‌بندي مساجد، معابر و خيابان‌ها خود را براي برگزاري آيين‌هاي جشن و شادي آماده كردند تا ميلاد صاحب عصر را گرامي دارند.

 

مردم ولايتمدار اين خطه همراه با ساير مردم ايران اسلامي در اماكن عمومي و مذهبي همچون امامزادگان، مساجد و حسينيه‌ها اقدام به برگزاري جشن ولادت منجي عالم بشريت كردند.


گیلانستان ولایتمدار از پير و جوان و كوچك و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آيين ولادت حضرت مهدي (عج) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ثابت كردند.

 

شیفتگان حضرت مهدی (عج) با خواندن مناجات شعبانیه و دیگر دعا‌ها و زیارات سفارش شده برای این روز مبارک از جمله زیارت آل یاسین، زیارت امام زمان(عج)، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج، به درگاه حضرت احدی تضرع و زاری کردند و تعجیل ظهور حضرت ولی عصر(عج) را از خداوند منان مسئلت کردند.

 

 

اجرای مولودی، تواشیح، پخش شیرینی و شربت بین مردم، مراسم احیای شب نیمه شعبان و جلسات معرفتی و ‌شناختی، چراغانی معابر و مساجد و دیگر مکان‌های مذهبی و دادن هدیه به افرادی که نامشان مهدی و مهدیه است، از دیگر برنامه‌ها و رسوم شادی آفرین جشن نیمه شعبان است که در هیئت‌های مذهبی، مساجد، پایگاه‌های بسیج و نذورات مردمی در شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.

 

*برگزاری احیای شب نیمه‌شعبان در بقاع متبرکه 

«مهدی پورآقایی» با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام زمان(عج) اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر حضرت مهدی(عج) صومعه‌سرا مملو از نور و شادی شد و منتظران ظهور جشن بزرگی را در کنار بقاع متبرکه برپا کردند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه همزمان با شب نیمه شعبان مراسم احیای این شب در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد افزود: مراسم احیا شب نیمه شعبان از اعمال مستحبی است که مورد توجه علما و صالحان در طول تاریخ بوده و مومنان را به آن توصیه کرده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه مراسم شب احیای نیمه شعبان، همراه با سخنرانی و مراسم قرائت قرآن و زيارات و ادعيه و اعمال شب نيمه شعبان برگزار شد گفت: کلیه برنامه‌های برگزار شده در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

 

پورآقایی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ به مكان‌هايی كه مراسم احيا در آن‌ها برگزار می‌شد از دیگر برنامه‌ها بود تصریح کرد: همچنین شب زنده‌داران در مراسم احیای شب نیمه شعبان  از ساعات یک شب تا سحرگاه به راز و نیاز در خلوت خود با معبود هستی شدند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: این سنت حسنه باید در جامعه گسترش یابد، تا با برگزاری مراسمهای پرمحتوا، جایگاه و شخصیت عظیم امام زمان(عج) را به جامعه معرفی کنیم.

 

گفتنی است، بسیاری از زوج‌های شهرستان صومعه‌سرا مراسم عروسی خود را همزمان با ولادت قائم آل محمد(عج) و نیمه شعبان برگزار کردند و به یمن این روز عزیز زندگی مشترک خود را کلید زده و قدم در مسیری طولانی و گرامی گذاشتند.

 

کد خبر 1041202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha