ظهور زمانی واقع می شود که طالبان و مشتاقان عدالت زیاد باشند

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی گفت: تا شوق عدالت گستری نباشد، عدالت گستر نمی آید پس ظهور زمانی واقع می شود که طالبان و مشتاقان عدالت زیاد باشند مخصوصاً شیعیان بر عهد خود استوار بمانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ریگان؛ حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جشن میلاد امام زمان عجل الله تعالی که به همت شهرداری و شورای شهر، کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان و بنیاد مهدویت برگزار شد؛ با اشاره به عظمت نیمه شعبان؛ اعتقاد به منجی را از اصول مسلم همه ادیان الهی عنوان کرد و گفت: همه ادیان، این منجی را برای همه بشر می دانند.

 

 

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه ای که در 33 سوره بقره، 28 فتح و 9 سوره صف به صورت واحد آمده، افزود: این وعده الهی است که دین پیامبر{اسلام} بر همه عالم و ادیان و در همه دنیا گسترش پیدا کند.

 

 

وی افزود: شیعه تردیدی در این آیه ندارد که منظور از آن ظهور است اما سؤال این است ظهور کی واقع می شود؟ بعضی افراد در فهم این روایت که «زمین را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آن که پر از ظلم و جور شده باشد...» دچار اشتباه شدند و کمک به ظلم و ستم را کمک به آمدن موعود می دانند! در حالیکه این این برداشت غلطی است  و مبنای انجمن حجتیه هم همین است.

 

 

 

حجت الاسلام غضنفرآبادی اظهار کرد: آنان می گویند جلوی ظلم و فساد را نگیرید در حالیکه قرار نیست همه عالم ظالم و فاسد شوند زیرا اگر بنا باشد همه انسان ها در زمین ظالم باشند دیگر جایی برای عدالت خواهی وجود ندارد بلکه ما باید مشتاق عدالت باشیم و آن را بخواهیم تا عدالت گستر بیاید.

 

 

وی تصریح کرد: تا شوق عدالت گستری نباشد، عدالت گستر نمی آید پس ظهور زمانی واقع می شود که طالبان و مشتاقان عدالت زیاد باشند مخصوصاً شیعیان بر عهد خود استوار بمانند.

 

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه گفته طبق روایات، زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نیست؛ افزود: اما گناه و فساد باعث شده حجت خدا از دید ما مخفی بماند لذا کمک به ظهور به معنای کمک به ظلم و فساد نیست بلکه باید راه ایجاد و گسترش عدالت را پیدا و خودسازی کنیم و یاران خوبی تربیت شوند.

 

 

وی ادامه داد: اگر ما طالب هدایت باشیم هدایت گر خواهد آمد و اینکه گفته شده بالاترین اعمال، انتظار فرج است یعنی منتظر باشیم و دنبال کنیم دنیا پر از عدل و داد و قسط شود.

 

 

حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به اینکه کسی نمی تواند برای ظهور زمان تعیین کند و اگر تاریخ ظهور مشخص نیست به معنای منتظر نبودن هم نیست؛ تصریح کرد: از روایات استفاده می شود که امر ظهور ناگهانی است پس هر یک از ما باید به امر ظهور کمک کنیم و یک یادگاری برای کمک به ظهور از خود به جای بگذاریم و آنقدر خودساخته باشیم که اگر ظهور رخ داد در کنار امام بمانیم.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر ظهور با انقلاب اسلامی ایران هموار شده است.

 

کد خبر 1041236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha