هدف مرکز نیکوکاری همای رحمت، اشتغال مددجویان است

مدیر مرکز نیکوکاری و کارآفرینی همای رحمت تبریز، هدف اصلی این مرکز نیکوکاری را حمایت از شغل، کارآفرینی و اشتغال مددجویان عنوان کرد و گفت: اصلی ترین شغل مددجویان قالیبافی می باشد.

«حجت الاسلام احد نیکدل منور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تاکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی» نامگذاری کردند، اظهار کرد: هدف اصلی مرکز نیکوکاری همای رحمت حمایت از شغل، کارآفرینی و اشتغال مددجویان می باشد.

مدیر مرکز نیکوکاری و کارآفرینی همای رحمت تبریز، با اشاره به اینکه میلاد امام عصر (عج) به عنوان روز مستضعفان نامگذاری شده است، ادامه داد: کمک های مستقیم و نقدی به افراد نیازمندی که توانایی کار کردن دارند، انگیزه کار کردن و علاقه به اشتغال را در وجود افراد از بین می برد به همین جهت باید در توانمند سازی نیازمندان و مددجویان سعی کنیم نیروی سالم و کار، خودکفا شوند و کمک به اشتغال آنها در اولویت باشد که این امر موجب می شود تا مدجویان مجبور به کار شوند و پله پله با کمک موسسه به خودکفایی برسند.

نیکدل با بیان این‌که این مرکز زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) مجوز گرفته و فعالیت می کند، ادامه داد: افرادی که به این مرکز معرفی می شوند یا مراجعه می کنند و دارای توانایی اشتغال هستند، برای وام های اشتغال زایی کمیته امداد یا کاریابی هایی که با این مرکز تفاهمنامه دارند، معرفی می شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که اصلی ترین توانایی و تمرکز در منطقه تحت پوشش موسسه، قالی بافی می باشد، مددجویان این مرکز طبق برنامه ریزی سه تا پنج ساله موسسه، کار قالی را شروع کرده و طی دوره بافت آن، در بخش معیشتی  و خدمات پزشکی و موارد روزمره حمایت می شوند تا درآمد حاصل از فروش قالی برای این خانواده پس انداز شود.

مدیرمرکز نیکوکاری و کارآفرینی همای رحمت تبریز،افزود: قبل ز شیوع بیماری کرونا، آموزش برخی هنرهای دستی همچون بافتنی در مرکز انجام می شد و مصالح و لوازم آن نیز توسط موسسه  تهیه و در اختیار مددجویان قرار می گرفت و فروش آن نیز با کمک موسسه انجام می شد.

وی ادامه داد: برای خانواده هایی که توانایی بافت فرش دارند، در تهیه مصالح و نقشه، آموزش، نظارت و مشاوره داده و تا پایان کار همراهی می شوند و در موقع فروش نیز سعی می کینم تا قالی با کاهش واسطه ها به صورت مستقیم به فروش برسد.

نیکدل تاکید کرد: پرونده مددجویانی که امکان اشتغال دارند اما جهت اشتغال با موسسه همراه نمی شوند و علاقه ای به کار ندارند، بایگانی می شود تا مجبور به کار شوند.

مدیر مرکز نیکوکاری و کارآفرینی همای رحمت تبریز، تاکید کرد: در کنار اشتغال، ارایه خدمات پزشکی در تمام تخصص ها با کمک پزشکانی که همکاری دارند و بسیج پزشکان، کمک هزینه تهیه دارونیز برای مددجویان تحت پوشش موسسه انجام می شود.

وی افزود: نزدیک به 100 خانوار که امکان اشتغال ندارند و مسن و بیمار هستند نیز تحت حمایت موسسه هستند که 100 خانوار نیز به آنها اضافه خواهد شد و هزینه حاصل از در آمد هایی خیرانه افراد، درصد فروش قالی ها و دیگر کمک های رسیده به مرکز نیز برای این افزاد کمک هزینه می شود.

وی ادامه داد: برخی خانواده ها علیرغم شاغل بودن،  به دلیل نداشتن منزل و مستاجری و یا فرزند معلول، کم توان و نیازمند پشتیبانی هستند و هزینه های زندگیشان بالاست که به این خانواده ها هم با وجود داشتن شغل، کمک هزینه پرداخت می شود.

نیکدل با بیان اینکه یک کارگاه قالی بافی برای آقایان زیر نظر مرکز فعالیت می کند، افزود: در تلاشیم تا برای سال جاری یک محیط سالم  کارگاه بافت قالی نیز برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش آماده و احداث و همچنین فروشگاهی تحت نظر مرکز نیز برای فروش مستقیم قالی های بافته شده مددجویان تهیه و افتتاح کنیم.

 

 

کد خبر 1041325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha