برگزاری جشن های ویژه نیمه شعبان توسط اوقاف ملایر

جعفری گفت: همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) ویژه برنامه نیمه شعبان در دو بقعه متبرکه و دو نقطه دیگر شهر ملایر در حال برگزاری است.

«پژمان جعفری» در در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همزمان با  اعیاد مبارک شعبانیه و نیمه شعبان  جشن‌های ویژه در بقاع متبرکه شاخص شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه در روز نیمه شعبان چهار برنامه جشن با عنوان جشن منجی در سطح شهرستان ملایر در حال برگزاری است افزود: این ویژه برنامه در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) ،امامزاده عبد الله ملایر، مسجد نرجس خاتون بوستان سیفیه و بوستان  چمران در حال برگزاری است.

وی  با بیان اینکه این جشن ها  با همکاری  تعدادی  از مبلغان حوزه علمیه ملایر برگزار می‌شود تصریح کرد: این برنامه  ها همراه با اجرای برنامه قرآنی، مداحی  مسابقه نقاشی ویژه کودکان همراه با یک هزار جایزه، اجرای سرود و پذیرایی  با شیرینی و شربت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  با همکاری سپاه  و بسیج  است.

جعفری در ادامه به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ملایر اشاره کرد و گفت: این طرح امسال از 28 اسفند ماه سال گذشته شروع شده و تا 14 فروردین ماه امسال  در دو بقعه متبرکه امامزاده عبد الله و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) ادامه دارد.

وی با اشاره به همکاری مبلغان بومی در راستای اجرای این طرح ارائه خدماتی از جملهبرپایی  خیمه معرفت و ارائه مشاوره با موضوعات  ، سبک زندگی اسلامی، ، فرزند پروری ، مهارت های زندگی و پاسخ به سوالات شرعی و غرفه ویژه کودکان  را از برنامه های این طرح برشمرد. وی با بیان اینکه با توجه به  ویروس کرونا امسال زیارت از بقاع متبرکه برای زائران به صورت سر پایی و با محدودیت در حال انجام است گفت: روزانه بیش از 200 نفر از خدمات طرح آرامش بهاری در دو بقعه متبرکه ملایر بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه با اشاره به سایر  خدمات اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تصریح کرد: در هفته اول سال نو 180 بسته معیشتی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با مبلغ هر بسته 400 هزار  تومان از محل نیت واقف خیر  اندیش مرحوم سیف الدوله در بین خانواده‌های بی سرپرست  توزیع شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا کنون بیش از9 هزار بسته معیشتی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و از محل نیت واقف خیر اندیش مرحوم سیف الدوله توزیع شده است تصرح کرد: برای این تعداد بسته بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ارائه خدمات بهداشتی، تجلیل از کادر درمان ، توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و ضد عفونی کننده  ، لوازم و تجهیزات پزشکی ، توزیع بیش از  40 هزار پرس غذا از محل نیت واقف ، پرداخت هزینه درمانی به بیماران صعب العلاج و نیازمند و...  را از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از سال گذشته تا کنون برشمرد.

کد خبر 1041330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha