وجود مردم فهیم و بصیر برای پیشبرد اهداف حاکمان نقش اساسی دارد

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه وجود مردم فهیم و بصیر برای پیشبرد اهداف حاکمان نقش اساسی دارد گفت: در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) عقل‌های مدفون شکوفا و فکرها، باورها و دل‌ها مشتاق شنیدن و فهمیدن سخن حق می‌شوند.

«حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (دوشنبه ۹ فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار کرد: موفق‌ترین حاکمیت در طول تاریخ حیات انسان بر روی کره خاکی که در هیچ دورانی رقم نخورده، متعلق به حضرت حجت (س) است.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: این موفقیت به دلیل اجتماع سه مولفه است که در زمان هیچ پیامبر، امام، سلطان و حاکمی این مولفه‌ها جمع نشدند و برای همین موفقیت‌های گذشتگان نسبی بود.

 

وی اضافه کرد: این سه مولفه در عصر ظهور امام زمان (عج) به اوج خود می‌رسند و حکومت ایشان یک حکومت جهانی و عدالت گستر خواهد بود و عدل و عدالت هم مخالفان بیشماری دارد که این هنر حضرت حجت (س) و لطف و عنایت خداوند متعال در حق این امام است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) حاکمی معصوم است اذعان کرد: ذره‌ای خطا، اشتباه، سودجویی و منفعت‌طلبی در ذهن و جان ایشان خطور نمی‌کند و عالم به همه دانش‌ها و علوم مدیریتی و غیرمدیریتی است.

 

وی با بیان اینکه در بسیاری از حکومت‌ها اگر شکستی برای آنها رقم می‌خورد و زود از پای می‌افتند، به دلیل عدم وجود حاکم عالم و معصوم است عنوان کرد: نکته مهمی که در حکومت امام زمان (عج) وجود دارد اما در حکومت هیچ پیغمبری نیست، وجود مردم آگاه، بصیر، عالم و عاقل است که در عصر ظهور حضرت مهدی (عج) عقل‌های مدفون شکوفا و فکرها، باورها و دل‌ها مشتاق شنیدن و فهمیدن سخن حق می‌شوند.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اينکه وجود مردم فهیم و بصیر برای پیشبرد اهداف حاکمان نقش اساسی دارد تصریح کرد: بسیاری از پیغمبران الهی با توجه به اینکه با اقوام جاهل، بی‌بصیرت، بی‌علم و بی‌عقل مرتبط بودند، این باعث شد حرکت این پیغمبران به کندی پیش رود و احیانا به شکست منتهی شود.

 

وی با اشاره به اینکه به اندازه‌ای که دشمنان ما فضای مجازی را به عنوان ابزاری برای براندازی استفاده می‌کنند، ما برای مقابله با آنها استفاده نمی‌کنیم یاد آور شد: ما باید در این زمینه ورود جدی داشته باشیم و شبهات را عالمانه پاسخ دهیم و ذهن‌های مردد را قانع کنیم.

 

کد خبر 1041341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha