مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره نقص سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمان تذکر داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمان بدون در نظر گرفتن اصول ارزیابی در نزدیکی منطقه مسکونی استقرار یافته که مسئولین مربوطه باید نسبت به رفع نواقص و جلوگیری از مشکلات احتمالی اقدام کنند.

مرجان شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: با توجه به سابقه انتشار بوی نامطبوع از واحد تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان و همچنین افزایش دما و گرم شدن هوا، بنا به حساسیت موضوع در راستای حفظ حقوق شهروندان، جهت بررسی بیشتر به  همراه رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمان و کارشناس مسئول پایش، از محل مذکور بازدید شد‌.

 


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: در بازدید و بررسی های به عمل آمده مشخص شد به دلیل نقص و شکستگی، پره های سیستم هوادهی  عملکرد نامناسبی دارد و در نتیجه باعث ایجاد بوی نامطبوع شده است.

 




 وی اظهار کرد: سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمان بدون در نظر گرفتن اصول ارزیابی در نزدیکی منطقه مسکونی استقرار یافته و با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم استفاده شهروندان منطقه از هوای آزاد برای تهویه در شرایط کرونا؛ هشدارها و تذکرات لازم جهت اتخاذ تمهیدات، تدابیر مناسب، رفع نواقص و جلوگیری از مشکلات احتمالی به منظور حفظ رضایت شهروندان به مسئولین مربوطه تذکر داده شد.
 

 


شاکری  در ادامه، نقش رسانه ها در کمک به حفظ محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر همه رسانه ها به صورت متمرکز مطالبه کنند؛ شاید معضلات زیست محیطی کاهش پیدا کند.




وی خاطرنشان کرد: مطالبه گری رسانه ای قوی ترین ابزار است.

کد خبر 1041355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha