فعالیت قرارگاه عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان در مقابله با ویروس کرونا

خدادادی تشریح فعالیت‌های قرارگاه عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: تعداد بهره‌وران طرح ناظران سلامت در خوزستان تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر و اماکن ارزیابی شده توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز (سه‌شنبه ۱۰ فروردین) در تشریح فعالیت‌های قرارگاه عملیاتی مقابله با شیوع ویروس کرونا جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به یک طرفه بودن مرزهای زمینی کشورمان با عراق در استان خوزستان و محدودیت تردد در این پایانه‌ها، از ابتدای طرح تاکنون بیش از 513 تست رپید و 203 تست تشخیصی PCR در ایستگاه‌های مستقر در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه نمونه‌گیری شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: همچنین عملیات تب‌سنجی نیز به همت نجاتگران این جمعیت در این پایانه‌های مرزی صورت می‌گیرد و 2 مرکز نقاهتگاهی نیز به منظور کاهش فشار کاری مراکز درمانی و نگهداری از بیماران ارجاع شده از سوی بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های اهواز و آبادان تجهیز شده‌اند.

 

وی با اشاره به فعالیت گسترده اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در طرح شهید سلیمانی اضافه کرد: این فعالیت‌ها در دو محور ناظران سلامت و رهگیری افراد بدون علامت از طریق انجام تست تشخیصی رپید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر استان خوزستان ادامه دارد و میانگین روزانه بیش از 2 هزار و 200 مورد نمونه‌گیری در ایستگاه‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری برون شهری، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها و برخی از مراکز بهداشتی و درمانی با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

 

خدادادی تعداد بهره‌وران طرح ناظران سلامت در استان خوزستان را تاکنون بیش از 43 هزار و 210 نفر و اماکن ارزیابی شده توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر را 11 هزار و 491 مکان اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: در شرایط موجود تا واکسیناسیون همگانی فاصله داشته و قرنطینه نیز سبب آسیب جدی به معیشت مردم خواهد شد و معضلات دیگری را به همراه خواهد داشت.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان توجه بیش از پیش و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را تنها راه حال حاضر برای مهار بحران شیوع ویروس کرونا در خوزستان دانست و بر ضرورت حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در امکان پر تردد تاکید کرد.

 

کد خبر 1041532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha