ارتقای ظرفیت های کشاورزی بستر تقویت تولید و اشتغال در لرستان است

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده خدادادی در استان، گفت: توسعه و ارتقای ظرفیت های کشاورزی در استان می تواند بستر رونق تولید، بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« سید ابراهیم رئیسی» امروز(10 فروردین) با اشاره به اینکه استان لرستان را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، اظهار داشت: به کارگیری ظرفیت‌های کشاورزی در استان لرستان نقش بسزایی در افزایش تولید و اشتغال و کاهش بیکاری دارد.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به منابع آبی فراوان، هوای مساعد، زمین بسیار حاصلخیز و از همه مهم‌تر نیروی انسانی مستعد و آماده برای کار و تلاش و افزایش تولید در استان لرستان،  بیان کرد: اگر بستر برای کار و تولید در کشور آماده نشود خسارت بسیار بزرگی ایجاد خواهد شد.

 

حجت الاسلام با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی  و تولید تاکید کرد و افزود:  اجرای کشاورزی دانش‌بنیان با استفاده از فناوری‌های روز در حوزه کشاورزی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: به کارگیری فناوری‌های روز در امور کشاورزی، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، ارتقای کیفیت محصول، صرفه جویی در آب و همچنین صادرات محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

 

مجموعه کشت و صنعت لرستان نمونه ای از خصوصی سازی بد و خوب است

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بازدید امروز خود از  مجموعه کشت و صنعت، ادامه داد: مجموعه کشت و صنعت خرم آباد نمونه‌ای از خصوصی سازی بد و خوب  است.

 

وی ادامه داد: در مقطع نخست واگذاری مجموعه کشت و صنعت لرستان به بخش خصوصی این مجموعه به یک ویرانه تبدیل شد در حالی که در مقطع دوم خصوصی سازی، همگان شاهد آبادی کامل این مجموعه بودند.

 

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد:  اصل در خصوصی سازی آن است که بخش خصوصی، مجتمع‌ها و کارخانه‌های تولیدی کشور را آباد کند، علاوه بر دولت و سازمان جهاد کشاورزی، همت سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در آباد کردن کارخانه‌های تولیدی بسیار مهم است.

 

ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی برای رونق کشاورزی ضروری است

 

رئیس قوه قضائیه دبا بیان اینکه استمرار اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی ضروری است، ادامه داد: اعطای تسهیلات به همه بخش‌های کشاورزی باید به نحوی باشد که در نهایت محصول کشاورزی به صورت ارزان و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.

 

محافظت از منابع طبیعی و جنگل های استان ضروری است

 

وی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه  منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: محافظت از جنگل‌های زاگرس و درخت‌های بلوط در استان لرستان ضروری است.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: محافظت از جنگل‌ها و درخت‌های بلوط در مناطق حاشیه‌ای زاگرس، می‌تواند تا حد قابل توجهی از سیلاب‌ها و بسیاری از مخاطرات مربوط به امور کشاورزی جلوگیری کند.

 

قاچاق چوب آسیبی فرا روی جنگل هاست

 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت برخورد با آسیب قاچاق چوب، اذعان داشت: قاچاق چوب آسیبی جدی فرا روی جنگل ها و منابع طبیعی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت برخورد بازدارنده با پدیده «قاچاق چوب»، به دادگستری‌ها و تعزیرات توصیه کرد که احکام صادره از سوی آنها در زمینه مقابله با قاچاق چوب و سرعت رسیدگی آنها در این زمینه بازدارنده باشد تا شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور نباشیم

 

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت بازنگاهی در قانون تنفس جنگل از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید مشاهده کرد که اجرای این قانون تا کنون چه آثاری را در پی داشته است.

 

کشت گیاهان دارویی از ظرفیت های بومی استان لرستان است

 

رئیس دستگاه قضا  با اشاره به ظرفیت  گیاهان دارویی در منطقه زاگرس، افزود:  بسیاری از صاحبنظران و متخصصان معتقدند که درآمد توسعه گیاهان دارویی می‌تواند از درآمد نفت برای کشور بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام رئیسی استان لرستان را منطقه‌ای مستعد برای توسعه کاشت گیاهان دارویی دانست و اظهار کرد: در نتیجه توسعه کاشت گیاهان دارویی در این منطقه می‌تواند برای ۴۰ هزار نفر اشتغالزایی انجام شود.

کد خبر 1041545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha