عدم تخصیص آب مشکل جدی در استان لرستان است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه رفع مشکلات لرستان نیازمند توجه جدی است، گفت: عدم تخصیص آب از مشکلات جدی فرا روی استان لرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « سید احمد رضا شاهرخی» امروز(10 فروردین) در دیدار  اقشار مختلف مردم با رئیس قوه قضائیه، گفت: رفع مشکلات مردم لرستان نیازمند توجه جدی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به توانمندی های موجود در استان لرستان، گفت: امروز در حالی استان لرستان از مشکل عدم تخصیص آب رنج می برد که از استان های پر آب و پر باران کشور است.

 

وی با بیان اینکه عدم تخصیص آب به استان از سوی وزارت نیرو از مشکلات اساسی لرستان محسوب می‌شود، ادامه داد: استانی با ۱۱ میلیارد متر مکعب آب، ۸۰۰ هزار هکتار زمین‌های حاصلخیز، سومین استان پر بارش کشور، مقام نخست تولید برخی محصولات باغی، ظرفیت سنگ‌های تزئینی و …، نیازمند توجه ویژه است.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به لرستان ارائه کرده است، گفت: اما این استان همچنان از توسعه نیافتگی و مشکلاتی رنج می‌برد که موجب ازدیاد آسیب‌های اجتماعی در آن شده است.

 

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری، کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل، نبود صنایع تبدیلی، عدم جبران هفت هزار خسارت سیلاب ودر لرستان بیان داشت: عدم تخصیص حق آبه به لرستان به میزان کافی از سوی وزارت نیرو از دیگر مشکلات لرستان محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه میانگین اراضی کشاورزی آبی لرستان ۲۳ درصد است و این در حالیست که این عدد در کشور ۴۶ درصد است، افزود: عدم تکمیل سدهای لرستان، وجود هفت سد نیمه تمام در به علت فقدان بودجه، وجود ۴۰ منطقه حاشیه نشین با جمعیت ۲۸۰ هزار نفر و … از دیگر مشکلات لرستان محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه سالانه به میزان کافی و همچنین بودجه متمرکز و رسیدگی به مشکلات مالی کارخانه‌های نیمه کاره، گفت: همچنین جبران خسارت‌های سیلاب، تکمیل سدهای لرستان از جمله معشوره، اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای شبکه‌های آبیاری نوین، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان، تسریع در تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب و … در استان یک ضرورت است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه این سفر فرصت تاریخی و ویژه ای برای استان لرستان محسوب می‌شود اظهار کرد: آـت الله رئیسی کاملاً بر مزیت‌ها، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی لرستان احاطه داشته و همچنین در خصوص راه‌های برون رفت از آنها اطلاع کامل دارند.

کد خبر 1041565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha