تردد در جاده های اصفهان به ۱۴ میلیون رسید/ضرورت توجه به شرایط بحرانی

مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: میزان تردد در جاده های این استان از روزهای پایانی اسفندماه تاکنون به بیش از ۱۴ میلیون رسیده که نسبت به نوروز سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی افزایش داشته است.

«منصور شیشه فروش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به وضعیت نوروز امسال و شرایط خاص کرونایی اظهارداشت: 14 میلیون تردد در جاده های استان اصفهان از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون ثبت شده که روند روبه رشدی را داشته است.

 

مدیرکل بحران استانداری اصفهان افزود: اگرچه این آمار نسبت به سال های 97 و پیش از آن کمتر شده ولی در مقایسه با نوروز 99 که شرایط کرونایی بر کشور حاکم بوده بیش از 100 درصد افزایش یافته و باید این وضع مدیریت شود چرا که وضع بحرانی هنوز در کشور وجود دارد.

 

وی ادامه داد: بی توجهی ها و ساده انگاری نسبت به گسترش ویروس کرونا باعث فراگیری این بیماری خواهد شد  و موج چهارم این بیماری در استان ایجاد شده که بی توجهی نسبت به رعایت قرنطینه خانگی وکاهش رفت و آمد و حضور در اجتماع به قطع زنجیره انتقال کمک خواهد کرد.

 

*خدمات رسانی نیروهای امدادی در سراسر جاده ها

 

شیشه فروش با بیان اینکه پیش بینی سفرهای نوروزی صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: تیم های امداد و نجات و خدماتی در سطح جاده ها مستقر و خدمات رسانی دارند.

 

وی ادامه داد: کنترل ترددها و خدمات رسانی ویژه در شهرهای نارنجی و قرمز توسط نیروهای امدادی و انتظامی انجام می شود و همکاری مردم برای حفظ سلامت عمومی لازم است.

 

*وزش باد شدید و خسارت به مناطق مختلف

 

مدیرکل بحران استانداری اصفهان با اشاره به وزش باد شدید در چند روزه گذشته گفت: این اتفاق خسارت های زیادی را به زیرساخت ها و بسترهای اقتصادی وارد که قطع درختان، سقوط تابلو و چهارچوب های بخش های کشاورزی از جمله آن بوده است.

 

وی اضافه کرد: این وضعیت برای روزهای پایانی هفته نیز پیش بینی شده که مردم علاوه بر حفظ سلامت خود در شرایط کرونایی و همچنین امان از ناپایداری هوا و وزش باد، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 

کد خبر 1041575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha