امنیت جمهوری اسلامی ایران تضمین شده و در منطقه خاورمیانه مثال زدنی است

حیدری امنیت جمهوری اسلامی ایران را تضمین شده و در منطقه خاورمیانه مثال زدنی دانست و گفت: این امنیت به واسطه هوشیاری، بصیرت، ولایت پذیری، عشق وعلاقه مرزبانان به آرمان‌های انقلاب، این سرزمین مقدس و دفاع از تمامیت ارضی کشور به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» ظهر امروز (سه ‌شنبه 10 فروردین) در نشست پشتیبانی و رفع موانع صادرات که با حضور امام جمعه خرمشهر و مدیر سایت تجاری مرز بین المللی شلمچه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشاره به بازگشایی دروازه دوم صادراتی مرز بین‌المللی شلمچه اظهار کرد: به دنبال نامگذاری سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال «تولید، پشتیبانی ‌ها و مانع ‌زدایی‌ها» تجار، تولیدکنندگان و بازرگانان باید بتوانند از ظرفیت‌های راهبردی بندر خشک شلمچه و گمرکات مرز دریایی خرمشهر بهره‌مند شوند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: با بازگشایی دروازه دوم صادراتی مرز شلمچه ظرفیت تبادل کالا را افزایش می دهد و یک اهرم بسیار خوب برای فعال کردن تجارت بین 2 کشور ایران و عراق به شمار خواهد رفت لذا مشکلات و موانع زیرساختی آن باید برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای گسترش صادرات به کشور عراق باید از ظرفیت بخش خصوصی در خرمشهر استفاده شود اضافه کرد: در سال 99 از ظرفیت بخش خصوصی اتاق بازرگانی به نحوه شایسته استفاده نشد اما امسال باید از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی خرمشهر در این زمینه بهره مند شویم.

 

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط فعالیت بازرگانی در مرز شلمچه فراهم شده و هماهنگی مدیریتی در این پایانه مرزی وجود دارد تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی ایجاد شده این روند در معیشت مردم منطقه نیز تاثیرگذار باشد و فرصت‌های شغلی جدیدی در منطقه تعریف کند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه وجود منطقه آزاد اروند یک ظرفیت بسیار مهم قانونی برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری است و باید از آن استفاده لازم صورت گیرد ابراز کرد: با وجود فراز و نشیب‌ مدیریتی که سازمان منطقه آزاد اروند آنها را پشت سر گذاشت خوشبختانه این سازمان با برنامه پیش می رود.

 

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین در بازدید از پاسگاه های مرزی و دیدار با مرزبانان مستقر در مرز بین المللی شلمچه وحدت میان مرزنشیان و مرزبانان را عامل امنیت مرز‌های کشور برشمرد و عنوان کرد: مرزنشینان ما در خرمشهر در کنار مرزبانان در دفاع از مرز‌ها آماده هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به مرزنشینان است، چراکه امنیت پایدار مرز باحضور مرزنشینان محقق می‌شود بیان کرد: مرزبانان مدافعان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و در کنار سربازان گمنام امام زمان (عج) تکمیل کننده پازل امنیت و اقتدار مرزی و دفاعی کشور هستند.

 

حیدری مرزها را محل اولیه برای رخنه و نفوذ دشمن در گام نخست خواند و تاکید کرد: اگر مرز‌های هر کشوری دچار نفوذ، ضعف و سستی شود امنیت آن کشور مورد خدشه قرار می گیرد، لذا مرزبانان به عنوان یکی از نیرو‌های کارآمد با تمام قوا و صلابت برای امنیت و آرامش هموطنان و دفاع از مرز‌های کشور طبق وظایف و ماموریت‌های ذاتی خود تلاش می‌کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.

 

وی امنیت جمهوری اسلامی ایران را تضمین شده و در منطقه خاورمایه مثال زدنی دانست و اذعان کرد: این امنیت به واسطه هوشیاری و بصیرت، ولایت پذیری و عشق وعلاقه مرزبانان به آرمان‌های انقلاب و سرزمین مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور ایجاد شده است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه همه ما بعنوان خادمین و خدمت گزاران مردم وظیفه داریم در همه شرایط قدردان زحمات این عزیزان و مدافعان جان بر کف سرزمین جمهوری اسلامی ایران باشیم یاد آور شد: خدمات مرزبانان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و شایسته‌ است چراکه چشمان بینا و بازوان قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

کد خبر 1041584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha